شناسهٔ خبر: 19981325 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

طرح رجیستری تا شهریور ماه عقب افتاد

صاحب‌خبر -

اتاق اصناف- غلامحسین کریمی گفت: طرح رجیستری از ابتدای سال ۹۴ مطرح شد و امروز با گذشت ۲ سال و ۳ ماه هنوز اجرایی نشده و مسوولان امر مجددا اجرای این طرح را ۲ ماه به تعویق انداخته اند که امیدواریم اجرایی شود.
وی با بیان اینکه اگر اتحادیه متولی اجرای طرح رجیستری بود، تاکنون این طرح را اجرایی کرده بودیم، ادامه داد: در حال حاضر متولیان اجرای طرح رجیستری زیاد هستند. رکن اصلی اجرای این طرح سازمان صنعت، معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و هر سه اپراتورهای تلفن همراه ( همراه اول، ایرانسل، رایتل )، سازمان تنظیم مقررات و شرکت مادرتخصصی زیرساخت های تلفن همراه زیر مجموعه های اجرایی طرح رجیستری محسوب می شوند.
کریمی با بیان خروج دستگاه های قاچاق از شبکه با اجرای طرح رجیستری گفت: با اجرایی شدن طرح رجیستری، ورود تلفن همراه به کشور کنترل خواهد شد و وضعیت ارایه خدمات پس از فروش آن نیز ساماندهی می شود.
وی افزود: در اجرای طرح رجیستری باید زیرساخت ها و تمام نرم افزارهای شماره IMEI  دستگاهی که به صورت رسمی و از طریق گمرک وارد و ثبت سفارش شده ، تایید شود و چنانچه کالا از  مبادی رسمی وارد نشده باشد، در طرح رجیستری این کدها تایید نمی شوند و به محض اینکه شماره در سیستم اپراتوری برود، دیتایی که از قبل ارسال شده، رسمی یا غیر رسمی بودن کالا را مشخص می کند.
کریمی تصریح کرد: کدهای ۱۵ رقمی IMEI کدهای خیلی معتبر هستند که درواقع بر گرفته از عبارت شناسه بین المللی تجهیزات موبایل است. 
در زمان خرید گوشی این کد روی جعبه یا حتی رسید خرید نوشته شده و در زمان تولید کالا بر آن درج می شوند و به نوعی شناسنامه معتبر تلفن های همراه به حساب می آیند.
وی افزود: هدف استفاده از کدهای IMEI، برای شناسایی تلفن های همراه و همچنین مسدود کردن آن ها از طریق شبکه است که در صورت مفقود یا دزدیده شدن گوشی، با ارایه این کد به اپراتور، گوشی مسدود می شود تا احیاناً از آن سوء استفاده نشود و در اجرای طرح رجیستری بسیار مفید خواهد بود.
رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی افزود: اگر تاکنون اجرای طرح رجیستری به بخش خصوصی سپرده شده بود، این طرح کلید خورده بود؛ لذا از مسوولان دولت تدبیر و امید انتظار بیشتری برای واگذاری کارها به دست مردم داریم و خواستار اعتماد بیشتر دولت به بخش خصوصی هستیم.

نظر شما