شناسهٔ خبر: 19970357 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

انتقام از داعش‌ به‌سبک‌سپاه/ حمایت‌سیاسیون از عملیات‌‌لیله‌القدر

سیاست > نظامی - حوالی ساعت 23 دیشب بود که خبری در فضای رسانه ای و البته مجازی مثل بمب ترکید؛ «حمله سپاه پاسداران به مواضع داعش در سوریه، آن هم از مسافت 650 کیلومتری»

صاحب‌خبر -

الهه محمدی: هنوز دو هفته از حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم امام (ره) نمی گذرد و حالا سپاه پاسداران همانطور که در ساعات اولیه آن حمله قول داده بود، انتقامش را از تروریست های داعشی گرفت. انتفامی سخت و گسترده علیه این گروهک تروریستی و تکفیری در سوریه؛ همانطور که رواط عمومی سپاه پاسداران هم در همان لحظات اولیه این عملیات اعلام کرد پیام این اقدام انقلابی و مجازات گونه کاملاً روشن است؛ هشدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تروریست های تکفیری و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنان. (اینجا)

هشداری که در نتیجه آن یکی از سرکردگان اصلی گروه تروریستی داعش  به نام «سعد الحسینی» معروف به «ابوسعد» با تابعیت سعودی در حملات موشکی دیشب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دیرالزور به هلاکت رسیده است. (اینجا)

فیلم‌ها خبر از یک حمله گسترده می‌دادند

هنوز دقایقی از این اطلاعیه نگذشته بود که  اولین فیلم‌ها و عکس ها از شلیک موشک‌های زمین به زمین سپاه پاسداران به  پایگاه تروریست های تکفیری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شدند. (اینجا) فیلم هایی که بنا به روایت سردار حاجی زاده بصورت آنلاین و توسط پهپادها گرفته شده است.  (اینجا)

تحلیل ها حکایت از آن داشت که دلیل پرتاب موشک به استان دیرالزور در مرز سوریه و عراق آن بوده است که نقل مکان بسیاری از تروریست‌ها به دیرالزور در شرق و برخی مناطق اطراف آن در سوریه بوده است. (اینجا)

سپاه از عملیات پرده برداشت

سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه هم در اولین واکنش ها به حمله موشکی سپاه تاکید کرد حمله موشکی علیه مقرهای نیروهای تروریستی تکفیری به دنبال اقدامات شرورانه تکفیری ها در تهران بوه است. (اینجا)

سخنگوی سپاه هم از دلیل حمله موشکی سپاه به داعش از خاک کردستان و کرمانشاه رمزگشایی کرد و گفت: شلیک از دو استان عمدتاً سنی‌نشین به سمت مراکز تروریست‌های داعش، حاوی پیام وحدت همه ایرانیان در مقابل تروریست‌هاست. عملیات موشکی سپاه تنها گوشه بسیار کوچکی از قدرت تنبیهی ایران علیه تروریست‌ها و دشمنان بوده است. (اینجا)

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در اظهارنظری دیگر نام این عملیات را اعلام کرد و گفت: در عملیات اخیر سپاه که "لیلة‌القدر" نام داشت، سپاه پاسداران 6 فروند موشک بالستیک میان برد، به اهداف مختلفی در بُردهای 650 تا 700 کیلومتر شلیک کرد. (اینجا)

امیر پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش هم در اظهارنظری بعد از اقدام موشکی سپاه تاکید کرد: دنیا بداند، برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها، انگشت ما روی ماشه و پای ما آماده رفتن است؛ دفاعی که دیگر به مرزهای جغرافیایی کشور محدود نبوده و هر جا که تهدید باشد میدان عمل ماست.(اینجا)

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده کرمانشاه هم در گفت وگویی مواضعی را که مورد هدف بوده و مورد اصابت موشک‌ها قرار گرفته است را مقر فرماندهی داعشی‌ها و تجمع نیروها و مرکز انبار سلاح داعش هدف این موشک‌ها اعلام کرد. (اینجا) او از خوشحالی مردم کردستان و کرمانشاه بعد از این اقدام سپاه پاسداران هم روایت کرده بود.

آغاز عملیات، آغاز واکنش‌ها

اما به محض انتشار خبر سیلی سنگین سپاه به داعش، موجی از واکنش های داخلی و خارجی در رسانه ها و فضای مجازی راه افتاد.

صفحه اینستاگرام رهبر انقلاب از اولین صفحه های مجازی بود که به این عملیات واکنش نشان داد و تصویری از شلیک موشک به سمت تروریست ها را منتشر و به نقل از رهبری نوشت:ما به آن‌ها سیلی خواهیم زد.این را هم دشمن بداند و هم دوستانی که دلشان می لرزد. (اینجا)

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در واکنش به حمله موشکی سپاه در صفحه توییتر خود نوشت: این شروع انتقام از داعش بود، سیلی بزرگتر در راه است، حامیان تروریسم پیام ایران را دریافت کنند، عزاب سختی در انتظار سران تروریست خواهد بود، قصاص ما سخت و به یاد ماندنی است

همچنین حسین امیرعبدالهیان، مشاور رئیس مجلس سپاه پاسداران هم در این باره گفت: به تلافی عملیات تروریستی اخیر در تهران، مرکز فرماندهی تروریست ها در سوریه را موشک باران کرد. این فقط یک هشدار نرم بود!

سردار سلیمانی هم در اقدامی معنادار در صفحه رسمی اینستاگرام خود با انتشار آیه ای از سوره شعرا و عکسی از رهبر انقلاب نسبت به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش واکنش نشان داد. (اینجا)

سخنگوی وزارت امور خارجه هم در حمایت اقدام سپاه عنوان کرد: حمله موشکی دیشب گامی بلند در مبارزه با جنایات گروه های تروریستی بود.(اینجا)

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی حمله موشکی شب گذشته سپاه پاسداران به تروریست‌ها را اقدامی بجا و متقابل دانست و گفت: ایران حق دارد تروریست ها را در هرکجای دنیا تعقیب کند.(اینجا)

 مرتضی آقاتهرانی دبیر کل جبهه پایداری از دیگر چهره هایی بود که در حساب توئیتری خود نوشت: «اسرائیل ٢٥ سال آینده را نخواهد دید. سلامتی مقام معظم رهبری و شادی روح شهید تهرانی مقدم و شهدای مدافع حریم اسلام صلوات.»

صفحه توييتر منتسب به حمیدی بعیدی نژاد، سفير ايران در لندن هم در این باره نوشت: حمله موشكى به پايگاه نظامى داعش در سوريه اراده و ظرفيت ايران براى مبارزه با تروريسم و تهديدات امنيتى را نشان داد.

اما علاوه بر چهره های سیاسی داخل کشور، عملیان سپاه علیه داعش واکنش چهره های سیاسی خارج از کشور را هم به دنبال داشت.آنچنان که عطاءالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات یکی از این چهره ها بود که در واکنشی در توئیتر خود نوشت: « حمله موشکى به مقر داعش در دیرالزور، فراتر از حمله به داعش و انتقام شهیدان عملیات ترور در تهران است، پیامى روشن، مقتدرانه و به هنگام به همه.»

حمایت گسترده از سپاه پاسداران

واکنش ها در حالی به عملیات سپاه علیه داعش در سوریه همچنان ادامه دارد که چهره های مختلف سیاسی از مجلسی ها گرفته تا اشخاص اصلاح طلب  و اصولگرا به حمایت گسترده از سپاه پاسداران رو آورده اند.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی یکی از چهره های مجلس دهم بود که پیام عملیات موشکی سپاه را متوجه آمریکا دانست و گفت: آمریکا در راس شیطنت‌های تروریستی در منطقه است.

همچنین محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پیامی واکنش مقتدرانه نظام توسط سپاه پاسداران را نشان‌دهنده عزم جزم نیروهای مسلح و ملت ایران برای مقابله با تروریسم دانست. (اینجا)

 علی اکبر ولایتی یکی دیگر از چهره هایی بود که با حمایت از سپاه پاسداران در پیام اینستاگرامی خود نوشت: اقدام ارزشمند،با صلابت و نرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انهدام مواضع تروریست های داعش نمونه و بخشی از توان بازدارندگی و بالای دفاعی کشور، همه جانبه و پشیمان کننده  است که برای دشمنان می تواند بسیار کوبنده تر هم باشد. (اینجا)

اعضای کمیسیون امنیت‌ملی مجلس و شخصیت های اصلاح طلب و اصولگرا از محمدرضا باهنر گرفته تا محسن هاشمی رفسنجانی هم اقدام سپاه پاسداران را تحسین آمیز خواندند. (اینجا) و (اینجا)

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس هم در واکنش به به پرتاب موشكي سپاه گفت: درود بر سپاه پاسداران و پاسخ قاطع به تروریستها، ای کاش به عدد شهدای اخیر، 18 موشک شلیک می شد.

جانشین فرمانده کل ارتش و محسن رضایی هم در پیام های جداگانه ای موشک باران مقر داعش در سوریه توسط نیروهای سپاه را اقتدار ایران دانستند. (اینجا)

29219

 

نظر شما