شناسهٔ خبر: 19948507 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

6 نفر از مشاوران ترامپ استعفا کردند

منبع: فارس

شش نفر از اعضای شورای مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه مبارزه با بیماری «ایدز» در اعتراض به عدم توجه «دونالد ترامپ» به طرح‌های مثبت مبارزه با این بیماری، استعفا کردند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش مشرق، 6 نفر از اعضای شورای مشاوران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در زمینه مبارزه با بیماری «ایدز» فعالیت می‌کردند در اعتراض به سیاست‌های دولت جدید آمریکا در از بین بردن سیاست‌های مثبت مبارزه با اچ آی وی/ایدز و عدم توجه وی به این بیماری استعفا کردند.

«اسکات شوتس» یکی از اعضای شورای مشورتی ریاست‌جمهوری آمریکا که استعفا کرده است در یادداشتی برای «نیوزویک‌» نوشت: «ما بعنوان حامیان افرادی که مبتلا به ویروس اچ آی وی هستند، زندگی خود را صرف مبارزه با این بیماری کردیم و دیگر احساس نمی‌کنیم که بتوانیم به طور کارآمد در محدوده یک هیأت مشورتی رئیس‌جمهوری که تقریباً هیچ اهمیتی نمی‌دهد، به کار خود ادامه دهیم».

وی در ادامه توضیح داد که آنها دیگر قادر به تحمل این مسئله نیستند که سیاست‌های درمانی را عودت دهد که با این سیاست‌ها افراد مبتلا به بیماری ایدز می‌توانند داروهای حیاتی برای ادامه زندگی خود دریافت کنند.

شورای مشورتی ریاست‌جمهوری آمریکا برای مبارزه با ایدز در سال 1995 ایجاد شد و گروهی از افراد بعنوان مشاور  به وزیر بهداشت و خدمات انسانی در خصوص برنامه‌ها، سیاست‌ها و تحقیقاتی برای پیشگیری و درمان احتمالی بیماری ایدز مشاوره می‌دهند.

بنا به گفته شوتس، اعضای این شورا توسط رئیس‌جمهور منصوب می‌شوند و در حال حاضر شامل «مسئولان خدمات عمومی، محققان، کارشناسان خدمات درمانی، رهبران مذهبی، حامیان حقوق مبتلایان به اچ آی وی و افراد مبتلا به اچ آی وی» می‌شوند.

نظر شما