شناسهٔ خبر: 1994633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

واکنش سازمان ملل به سرکوب مراسم محرم دربحرین

سفیر کمیسیاریای بین المللی حقوق بشر سازمان ملل در خاورمیانه، تعرض پلیس بحرین به عزاداران در مراسم ماه محرم را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هیثم ابوسعید" اعلام کرد: بر اساس اطلاعاتی که از فعالان وابسته به این سازمان بین المللی در بحرین دریافت کردیم، پلیس بحرین، فقط به این خاطر به مردم حمله کرد که در حال برگزاری مراسم دینی خود به مناسبت ماه محرم و عاشورا بودند.

ابوسعید با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: این مورد، به فهرست بلندبالایی از موارد نقض حقوق بشر افزوده می شود که مقامات بحرینی مرتکب آن می شوند.

وی با اشاره به فراخوانی مداحان از سوی رژیم آل خلیفه گفت: سرکوب یک طیف از مردم کشور، نشان دهنده وجود مقاصد خطرناکی است، به ویژه که مسئولان بحرینی مداحان را فراخوانده است و بیم آن می رود که با ارعاب، از آن ها اعترافات و تعهداتی غیرقابل اجرا در سطح مردمی بگیرند.

سفیر کمیساریای بین المللی حقوق بشر سپس از جامعه جهانی خواست برای حل مسائل بحق ملت بحرین اقدام کند و تدابیری قاطعانه تر ضد رژیم حاکم در این کشور اتخاذ نماید تا عدالت در این کشور اجرا شود و تعهداتی که حاکمان این کشور، پیش از این به آن متعهد شدند و تاکنون هیچ گام مثبتی برای اجرای آن برنداشته اند، اجرا شوند.

26

برچسب‌ها:

نظر شما