شناسهٔ خبر: 1994452 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

آیا دولت به تعهدات خود در قبال مسکن مهر پایبند خواهد بود؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سیاست‌های متفاوت دولت تدبیر و امید در قبال طرح مسکن مهر، بزرگترین مشکل به وجود آمده در این طرح است که موجب سردرگم شدن متقاضیان پیمانکاران و حتی تعاونی‌های فعال در این پروژه شده است.

صاحب‌خبر -
 سیدناصر لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: نظرات و صحبت‌های متفاوت دولت مردان در خصوص طرح مسکن مهر این تردید را به وجود آورده که آیا دولت به تعهدات خود در قبال مسکن مهر پایبند خواهد بود یا خیر.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: بحث‌های به وجود آمده درباره کنار  گذاشتن طرح مسکن مهر و ایجاد طرح مسکن اجتماعی و تورم زا بودن مسکن مهر، موجب ایجاد اخلال در ادامه روند این طرح شد.
   
نماینده مردم فلاورجان در مجلس تصریح کرد:‌ با تأکید مقام معظم رهبری که اخیرا بر لزوم پیگیری مجدانه عنوان شد، شاهد جهشی در ادامه روند آماده سازی و تکمیل طرح مسکن مهر بودیم اما متاسفانه جدیت لازم و کافی در این کار دیده شد.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس اضافه کرد:‌ دولت باید به طوری جدی طرح مسکن مهر را پیگیری کند، زیرا علی رغم اظهارات مطرح شده برخی  مبنی بر به وجود آمدن مشکلات در کشور وایجاد تورم به واسطه اجرای طرح مسکن مهر، شاهد نقاط مثبت بسیاری در این طرح بودیم.
 
موسوی لارگانی تأکید کرد: یکی از دلایل رکورد در کشور، راکد ماندن طرح مسکن مهر است زیرا با کند شدن خرید و فروش در بازار آهن، مصالح ساختمانی و کاهش فعالیت کارگران ساختمانی رکورد شدیدی در بخش بازار ساخت و ساز ایجاد شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: دولت مردان باید در ساخت و ساز و تکمیل مسکن مهر جدی‌تر عمل کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت افزایش جهت در کشور، مسکن مهر را بستری مناسب برای تحقق این امر دانست.

موسوی لارگانی در خصوص پیشنهاد افزایش وام مسکن مهر از 25میلیون به 35میلیون تومان و تأثیر آن در ادامه روند اجرای طرح مسکن مهر گفت: افزایش 5میلیون تومان در مقابل افزایش هزینه مصالح ساختمانی و بالا رفتن هزینه عملیات زیر ساختن ساختمان جواب گو نخواهد بود.
 
این نماینده مجلس گفت:‌ ضروری است تا دولت کمک بیشتری در جهت حل مشکلات مسکن مهر انجام دهد تا متقاضیانی که سال‌ها در انتظار خانه دار شدن هستند، به خواسته خود برسند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: به سر انجام رسیدن طرح مسکن مهر در راس خواست مقام  معظم رهبری و یک دستور انقلابی است و لازم است همان طور که امسال  به نام اقتصاد و فرهنگ ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، یک مدیریت جهادی همراه با عزم ملی در ادامه روند طرح مسکن مهر صورت گیرد تا حداقل ساختمان‌هایی که سال‌هاست آماده شده و فقط در انتظار تحویل است به مسکن‌های فرسوده و غیر قابل استفاده تبدیل نشوند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما