شناسهٔ خبر: 1991501 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اظهارات جدید بهمنی درباره مبادلات بانکی ایران

رئیس سابق بانک مرکزی ایران گفت: بیش از 70 درصد مبادلات بانکی در ایران الکترونیکی شده است.

صاحب‌خبر -

رئیس سابق بانک مرکزی ایران گفت: بیش از 70 درصد مبادلات بانکی در ایران الکترونیکی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، محمود بهمنی در نخستین همایش آینده پژوهشی و صنعتی بانکداری کشور، افزود: با توجه به الکترونیکی شدن بخش زیادی از مبادلات بانکی در ایران لازم است سامانه حسابرسی امنیت بانکداری الکترونیکی در کشور ایجاد و خدمات بانکی به روز رسانی شود.

وی ادامه داد: تدوین استراتژی‌های آینده مطابق با نیازهای روز جامعه یکی از ضروریات بانکداری در کشور به شمار می‌رود.

بهمنی اظهار کرد: توسعه فناوری اطلاعات و گسترش آن در بانک‌های جهان روش‌های جاری بانکداری را متحول کرده و با رشد روز افزوزن معاملات تجارت الکترونیک در سطح جهان بانکداری الکترونیک به عنوان بخشی تفکیک ناپذیری از این تجارت نقشی اساسی در این امور دارد.

رئیس سابق بانک مرکزی ایران به سهولت مبادلات، کاهش هزینه‌ها و حذف قید زمان و مکان به عنوان برخی از ویژگی‌ها و اثرات بانکداری الکترونیک اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تسهیل مبادرات یکی از وظایف مهم بانک مرکزی است، گفت: با توجه به گسترش بانک‌ها و توسعه اتوماسیون اتصالات شبکه‌ها به یکدیگر امری ضروری است.

بهمنی جایگاه ایران از نظر نفوذ عملیات الترونیکی بانکی در منطقه را نخست دانست و افزود: تعداد تراکنش‌های پایانه‌های الکترونیکی ما به 6 میلیارد و 544 میلیون تراکنش رسیده و این به معنای سرعت بسیار بالای عملیات الکترونیکی در کشور است.

رئیس سابق بانک مرکزی ایران از راه‌اندازی سامانه مدیریت و مبارزه با پول‌شویی به عنوان یکی از اقدامات بانک مرکزی نام برد و گفت: این سیستم بسیار دقیق بوده و در راستای مبارزه با پول‌شویی در کشور کمک خوبی است.

بهمنی بر لزوم تطبیق مدیران با شرایط روز تاکید و اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد سامانه امضاء دیجیتال در کشور انجام شده و این سامانه در آینده راه اندازی می‌شود.

وی گفت: ایجاد سامانه فراهم کردن شبکه اختصاصی بانک‌های کشور با عنوان شابک راه اندازی سامانه نظارت صرافی‌ها و نیز سامانه پورتال ارزی به عنوان برخی دیگر اقدامات بانک مرکزی در راستای نظارت بر وضعیت بانکداری و مالی بوده است.

رئیس سابق بانک مرکزی ایران بیان کرد: در آذر ماه سال 89 رشد اقتصادی ایران حدود مثبت 5 بود اما در این سال‌ها با تحریم بانک مرکزی به یک باره صادرات نفت کاهش یافت به گونه‌ای که از صادرات بیش از 2 میلیون بشکه نفت به کمتر از یک میلیون بشکه رسیدیم.

انتهای پیام

نظر شما