شناسهٔ خبر: 1987685 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روایات شنیدنی از فوتبالیست های مشهور جهان

"مرد دیوانه" فوتبال جهان کیست؟

چه کسی جز "هیگوئیتا" دروازه بان کلمبیایی میتواند دروازه در لحظات حساس وبازی حساس ترک کند وبه مانند دیدار کامرون در جام جهانی 1990 به جلو حرکت کرده ویا در استانه ورود گل به دروازه در بازی دوستانه انگلیس از ضربه عقربی استفاده کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش   سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، " خوزه رنه هیگوئیتا زاپاتا" با 48 سال سن متولد 27 اوت 1966 در شهر مدلین کلمبیا باشگاه‌های زیادی را از سال 1985 تا 2010 طی 25 سال عوض کرد و ثبات کاری نداشت.


حرکات جالب این دروازه‌بان که 3 گل ملی و 41 گل باشگاهی را نیز ثبت کرده در خاطر فوتبالدوستان خواهد ماند. وی از سال 1987 تا سال 1999 عضو تیم ملی کلمبیا بود و هر چند حرکت وی در بازی یک هشتم نهایی جام جهانی 1990 برابر کامرون در حالیکه بازی در وضعیت تساوی بود و میخواست با جلو امدن و دریبل زدن "روژه میلا" خودش را باز هم نشان دهد به گل شکست ماتادورهای زرد پوش انجامید اما در کل شخصیت محبوبی بین مردم کلمبیا بود.

حرکت اکروباتیک عقرب‌وار وی در دیدار برابر انگلیس در بازی دوستانه سال 1993 تبحر وی را درانجام حرکات نمایشی دفع توپ نشان داد.




وی که فوتبالش را در ناسیونال کلمبیا اغاز ود ردپورتیووپریرا برزیل به پایان رسانید تنها وایادولید اسپانیا بهترین روزگار خود را گذرانید.

هیگوئیتا برای تیم‌های فنلاند، پرو و ونزوئلا گلزنی کرد.

او به دلیل مصرف مواد مخدر و آدم ربایی روزگار سختی را گذرانید هرچند که وی در کلینیک ضد اعتیاد خود را باز پروری کرد.

او از نزدیک ترین دوستان مارادونا محسوب می‌شود.




انتهای پیام./

نظر شما