شناسهٔ خبر: 1987644 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با شبهات داوری آن طور که باید در بازی‌های آسیایی مدال نگرفتیم

موسوی: تلاش می‌کنیم در اولین حضورمان در مسابقات جهانی شگفتی‌ساز شویم

مربی تیم ملی کاراته بانوان می‌گوید تمام تلاش ورزشکاران ایران این است که در مسابقات جهانی شگفتی‌ساز شوند.

صاحب‌خبر -

سیده ستاره موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره نتایج بانوان در بازی‌های آسیایی گفت: پیش‌بینی کرده بودم حداقل دو فینالیست خواهیم داشت و 100 درصد یک طلا و یک نقره کسب خواهیم کرد. نتیجه یک طلا و دو برنز شد چون یک فرصت را از دست دادیم. از 4 فرصتی که در این بازی‌ها داشتیم 3 مدال کسب شد. ما در مقایسه با رشته‌های تیمی که تعداد زیادی بازیکن دارند و فقط برای یک مدال تلاش می‌کنند نتیجه خوبی گرفتیم و نسبت به دوره قبلی یک طلا بیشتر داشتیم.

* استحقاق داشتن 4 طلا را داشتیم

وی ادامه داد: در کل کاروان 2 طلا در بخش بانوان داشتیم که یکی در تیراندازی و یکی دیگر در کاراته کسب شد. ما استحقاق داشتن 4 طلا و 4 فینالیست را داشتیم چرا که همین 4 ورزشکار ما در مسابقات قهرمانی ازبکستان و امارات 2 طلا و دو نقره و 2 طلا و یک نقره را کسب کرده بودند پس می‌توانستند همین نتیجه را تکرار کنند.

مربی تیم ملی کاراته بانوان درباره اینکه فکر می‌کنید چرا این نتیجه تکرار نشد، اظهار داشت: به دلیل حساسیت‌های بالای بازی‌ها و شبهاتی که درباره داوری از روز دوم به بعد ایجاد شد مشخص بود مدال‌های ما آن طور که باید به دست نخواهد آمد.

* کمتر از یک ماه در تعطیلات بوده‌ایم

موسوی در ادامه مصاحبه در پاسخ به این سوال که شرایط تمرینی ورزشکاران برای حضور در مسابقات جهانی به چه صورت است، عنوان کرد: بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در اسفند، سفر به ترکیه در فروردین اردوها را در تهران پیگیری کردیم. 8 ماه است که در اردو هستیم شاید تعطیلات ما کمتر از یک ماه باشد. ما برای اولین بار است که به مسابقات جهانی اعزام می‌شویم و چیزی کم نگذاشته‌ایم.

وی افزود: با تک ستاره‌های لیگ‌های جهانی که عنوان‌دار هستند ورزشکاران ما مسابقاتی را داشته‌اند، اما حالا همه آنها در یک مجموعه وسیع و در یک مسابقه رسمی حضور دارند. هر مبارزه برای ما یک فینال است، با اینکه بانوان ما مسابقاتی را با این تک ستاره‌ها داشته‌اند.

مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که با نتایج خوبی که شما در بازی‌های آسیایی داشته‌اید حالا کارتان در جهانی سخت‌تر خواهد شد، گفت: مسابقات جهانی با بازی‌های آسیایی قابل قیاس نیست. در بازی‌های آسیایی جدول با 16 و یا 18 بازیکن چیده می‌شود. اگرچه قدرت‌های جهانی در آسیا هستند، اما بازهم آسیا مجموعه کوچکی از مسابقات جهانی را در برمی‌گیرد. ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، ترکیه و خیلی دیگر از کشورها غیر از ژاپن که در آسیا حریف جدی است و ورزشکاران ما در کومیته مقابل آنها موفق عمل کرده‌اند، از حریفان جدی هستند. تلاش می‌کنیم مانند بازی‌های آسیایی در اولین حضورمان در مسابقات جهانی شگفتی‌ساز شویم.

ایران در بیست و دومین دوره پیکارهای کاراته قهرمانی جهان که طی روزهای 14 تا 18 آبان‌ماه در برمن آلمان برگزار خواهد شد با ترکیبی کامل در دو بخش کاتا و کومیته تیمی و انفرادی مردان و بانوان شرکت می‌کند.

انتهای پیام/آ

نظر شما