شناسهٔ خبر: 19842655 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

واکنش دنیزلی به قرعه پرسپولیس در آسیا

دنیزلی گفت: در پرسپولیس تجربه رویارویی با تیم‌های عربستانی را داشتم و معتقدم الاهلی تیم سرسختی محسوب می‌شود اما به نظرم اگر پرسپولیس از سد الاهلی بگذرد راحت تا فینال پیش خواهد رفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،
مصطفی دنیزلی، یکی از مربیان بزرگ ترکیه که با مربیگری در پرسپولیس هنوز هم نزد هواداران فوتبال خصوصاً پرسپولیس جایگاه خاصی دارد.
 پس از صعود نکردن تیم تحت رهبری‌اش اسکی‌شهیر،  با ما همکلام شد و به سؤالات  پاسخ داد.
* چرا در بازی‌‌های پلی‌آف همراه تیم اسکی‌شهیر نتوانستید مجوز حضور در سوپرلیگ ترکیه را کسب کنید؟
در آن دیدار، من و بازیکنانم تحت فشار عصبی شدیدی قرار داشتیم و در نهایت مقابل تیم قوزتپه در شهر آنتالیا در 120 دقیقه و ضربات پنالتی، تن به شکست دادیم.
* چرا مسئولیت هر تیمی را در نیم‌فصل بر عهده می‌گیرید و ناکام می‌مانید؟
قبل از تیم اسکی‌شهیر، من در تیم گالاتاسرای مربیگری کردم، تیمی که اتفاقاً در نیم‌فصل دوم مسئولیت فنی آن را بر عهده گرفتم. با گالاتاسرای هم نتوانستم قهرمان شوم چون آن تیم را خودم نبسته بودم.
* صحبت‌هایی در مورد حضورتان در یک تیم لیگ برتری وجود داشت اما به نظر سفرتان به ایران قطعی نشد؟
یک تیم ایرانی دو هفته پیش خواهان حضورم بود و در این رابطه صحبت‌هایی با یکی از نزدیکانم انجام داده بود اما من بعد از بررسی پیشنهادات به آن تیم جواب رد دادم چون تیم مورد نظر را به لحاظ امکانات و... در سطح مطلوبی ندیدم.
* در مورد قرعه پرسپولیس با الاهلی عربستان چه نظری دارید؟
در مصاحبه قبلی هم  گفتم از رویارویی با تیم‌های عربستانی باید ترسید. در پرسپولیس تجربه رویارویی با تیم‌های عربستانی را داشتم و معتقدم الاهلی تیم سرسختی محسوب می‌شود اما به نظرم اگر پرسپولیس از سد الاهلی بگذرد راحت تا فینال پیش خواهد رفت.
* شما خودتان هم سابقه مربیگری و هدایت پرسپولیس مقابل تیم‌های عربستانی را داشته‌اید؟
بله، من با پرسپولیس مقابل الاتحاد قرار گرفتم دیداری که در جده متأسفانه با نتیجه 3 بر صفر به تیم عربستانی باختیم. انجام هر اردویی در امارات یا یک کشور عربی دیگر قبل از بازی با الاهلی اشتباه است چون بازی و تمرین در گرما، سرخپوشان را با مشکل مواجه خواهد ساخت و تمرین تا آخرین روزهای قبل از بازی با الاهلی در تهران بهترین راهکار محسوب می‌شود.
* از تیم‌های ترکیه‌ای پیشنهاد جدیدی دریافت نکردید؟
(می‌خندد) یک حرفی می‌زنم؛ شاید باور نکنید اما من مدیر برنامه‌ای ندارم. در خانه می‌نشینم و پیشنهاد می‌رسد چون اعتقاد دارم تیمی که خواهان یک مربی باشد بالاخره آن را پیدا خواهد کرد. مربی فوتبال عاشق کارش است و نمی‌تواند بیکار بنشیند، به همین دلیل من هم همیشه پیشنهاداتی را دریافت کرده‌ام.
* دوست داریم نظرتان را در مورد بهترین بازیکن فعلی فوتبال بدانیم.
زمان بازیگری خودم یک چپ‌پای حرفه‌ای بودم به همین دلیل به بازی چپ‌پاها علاقه خاصی دارم اما با وجود علاقه به این خصلت مسی، واقعاً نمی‌توانم تفاوت خاصی بین این بازیکن و رونالدو قائل شوم به همین دلیل هم مسی و رونالدو را بهترین بازیکنان جهان می‌دانم.
* فاتح تریم، دوست صمیمی‌تان، آردا توران را به خاطر زدن یک خبرنگار از تیم ملی ترکیه اخراج کرد و او هم ظاهراً از تیم ملی خداحافظی کرد. این رویه برخورد را شما به عنوان یک مربی باسابقه می‌پسندید؟
مربیان، بازیکنان و خبرنگاران جز اصلی جامعه فوتبال هستند، بنابراین نباید به کسی در این بین آسیب رسیده و مورد بی‌احترامی قرار بگیرد. خبرنگارها هم بخش مهمی از فوتبال هستند که اخبار فوتبال را منعکس می‌کنند به همین دلیل هم من کار فاتح تریم را کاملاً تأیید می‌کنم و حتماً‌ اگر خودم هم جای تریم بودم آردا را اخراج می‌کردم.

 

نظر شما