شناسهٔ خبر: 19749792 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

تقدیر از همسران هاشمی و موسوی اردبیلی

همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه (س) در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در همایش نکوداشت «بانوی فضیلت حامی رسالت» از عفت مرعشی و همسر مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی تقدیر شد.

صاحب‌خبر -
همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه (س) در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در همایش نکوداشت «بانوی فضیلت حامی رسالت» از عفت مرعشی و همسر مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی تقدیر شد.

به گزارش اعتدال به نقل از ایسنا، در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با حضور سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهیندخت ملاوردی، معاون رئیس‌جمهور، معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست و جمعی از فعالان فرهنگی و قرآنی چهارمین همایش نکوداشت مقام شامخ حضرت خدیجه (س) با عنوان «بانوی فضیلت، حامی رسالت» ویژه بزرگداشت حضرت خدیجه کبری (س) برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی ضمن خیرمقدم و ارائه سخنانی در خصوص مقام شامخ حضرت خدیجه (س) و با بیان ویژگی‌های شخصیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی یکی از بانیان برپایی نمایشگاه بودند و افتخار داریم که از تفسیرهای قرآنی و خدمات آن مرحوم تجلیل کنیم. امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده این مراسم را باشکوه‌تر برگزار کنیم.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین خسروی، معاون پژوهشی و آموزشی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) سهم بی‌بدیلی در پیشرفت اسلام داشته‌اند و اگر صبر و ایثار و اموال ایشان نبود، قطعا نبی اسلام در انجام رسالت خود با چنین موفقیت‌هایی روبرو نمی‌شد. همسر حضرت امام (ره) نیز از نظر پدر به خاندان بزرگ سقفی وصل بود و از مادر به خاندان قاجار وصل بودند. ایشان از خردسالی زندگی خوبی داشتند ولی با این وجود تمام سختی‌هایی که در راه اسلام بود را تحمل کردند تا انقلاب به نتیجه برسد. به حق می‌توانیم بگوییم که طبق سخن آیت‌الله جوادی آملی همسر امام عقیله انقلاب است.

وی گفت: بهترین سبک زندگی خانواده قرآنی ایرانی و اسلامی را می‌توان در زمان حال حاضر خانواده امام راحل دانست. همسر امام به پیروی از خدیجه کبری (س) دستورات اسلام را رعایت کردند. همچنین همسران سایر بزرگانی همچون مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز در راستای ترویج مفاهیم اسلامی اقدامات ارزشمندی داشتند و بانو عفت مرعشی نیز جز بانوان نمونه انقلاب است و اگر نبود زحمات خانم مرعشی، امروز ما چیزی به اسم تفسیر راهنمای ۲۰ جلدی و فرهنگ قرآنی بی‌نظیری نداشتیم.

در این همایش با حضور شهیندخت ملاوردی، معاون رئیس‌جمهور، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت ارشاد، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهیان و حجت‌الاسلام والمسلمین نوراللهیان از عفت مرعشی و همسر مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی تقدیر شد.

نظر شما