شناسهٔ خبر: 19710573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فولاد نیوز | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

صاحب‌خبر -
 آژانس انرژی اتمی: فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا مطابق با برجام است، نجفی: آژانس بار دیگر فعالیت‌های ایران را در چارچوب برجام تایید کرد‌،‌ تیم ملی والیبال در گام نخست مغلوب میزبان شدند، حمله سنگین ارتش یمن به تجمع نیروهای ائتلاف عربی در جنوب غرب عربستان، سران اتحادیه اروپا و چین بر تعهد کامل بر توافق پاریس تاکید کردند و ترکیه مدعی انتقال 218 کامیون تجهیزات نظامی آمریکا به گروه های کردی سوریه شد از مهمترین عناوین خبری در 12ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی
*********
وین - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در تازه ترین گزارش فصلی خود درباره نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران، بر اجرای کامل تعهدات ایران مطابق با برجام و اجرای اقدامات شفاف ساز بیشتر طبق پروتکل الحاقی تاکید کرد.
وین - نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره گزارش فصلی جدید این آژانس گفت: این گزارش بار دیگر تایید کرده که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب برجام پیش می رود.
تهران - تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در لیگ جهانی سال 2017 در رقابتی نزدیک مغلوب لاجوردی پوشان ایتالیا شد.
شیراز- ساعت حوالی 45 دقیقه بامداد روز شنبه 13 خردادماه و به دنبال صدای انفجار مهیب، یک فروشگاه بزرگ در بلوار نصر شیراز در آتش سوخت.

اخبار خارجی
**********
تهران - ارتش و کمیته های مردمی یمن شامگاه جمعه تجمع نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در شهرهای جیزان و نجران در جنوب و جنوب غرب این کشور را هدف حملات سنگین خود قرار دادند.
تهران - محل برگزاری جشنواره موسیقی بزرگ «راک ام رینگ» در نزدیکی شهر نورنبرگ در غرب آلمان روز جمعه در پی تهدید تروریستی تخلیه شد.
وین - یک روز پس از اعلام خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس، سران اتحادیه اروپا و چین در نوزدهمین اجلاس دوجانبه در بروکسل، با اعلام تعهد کامل خود به این توافق، پیام آشکاری به جهان ارسال کردند.
نیویورک - تحلیلگر شبکه خبری «ام اس ان بی سی» با بیان این که تصمیم ترامپ برای خروج از توافقنامه پاریس تحت فشار «استیو بنن» مشاور و استراتژیست اصلی او صورت گرفته است گفت، حالا بنن عملا رئیس جمهوری واقعی آمریکا است نه ترامپ.
لندن - 'لئو وارادکار' سیاستمدار همجنس گرای ایرلندی روز جمعه به عنوان رهبر حزب حاکم 'فینه گل' ایرلند و نخست وزیر آینده این کشور انتخاب شد.
تهران- گینه استوایی، هلند، ساحل عاج، کویت، لهستان و پرو روز جمعه به عنوان اعضای جدید شورای امنیت سازمان ملل انتخاب شدند.
لندن - پروفسور «کریس رپلی»، استاد دانشگاه «یو سی ال» انگلیس با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ برای خروج آمریکا از معاهده تغییرات اقلیمی پاریس و تاثیرات مخرب این تصمیم، تصریح کرد که ترامپ هیچ درکی از علم و این معاهده ندارد.
آنکارا - دولت ترکیه ادعا کرد که در ادامه انتقال کمک های نظامی آمریکا به گروه های کُردی سوریه، 70 کامیون دیگر سلاح به این گروهها تحویل داده شده و مجموع تجهیزات نظامی ارسال آمریکا به 218 کامیون رسیده است.
مادرید- مقامات اسپانیایی در مورد افزایش قابل توجه تعداد افراد زیر سن قانونی این کشور که سعی‌ در پیوستن به صفوف داعش را دارند، هشدار دادند.
آنکارا - ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که تروریست‌های حاضر در سوریه کریدوری برای خروج داعش از شهر رقه ایجاد کرده اند.
تهران – « محمد بن زاید» محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی شامگاه جمعه با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در شهر بندری جده دیدار و در خصوص تحولات منطقه‌ای به ویژه تنش به وجود آمده با قطر دیدار و گفت و گو کردند.
تهران - شیخ صباح الخالد الصباح وزیر امور خارجه کویت در نخستین واکنش به عضویت این کشور در شورای امنیت سازمان ملل گفت: کویت به سیاستهای اعتدالی و میانه روی خود در منطقه ادامه خواهد داد.
تهران – برخلاف تمامی قطعنامه های بین المللی، رژیم صهیونیستی قصد احداث شهرک‌های صهیونیستی با ساخت حدود 2 هزار و 600 واحد جدید را در کرانه باختری رود اردن دارد.
تهران – ارتش آمریکا جمعه شب در گزارش ماهانه ماه می خود اعلام کرد:‌ تاکنون 484 غیر نظامی در حملات این ائتلاف در سوریه و عراق کشته شده اند.
رم - پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها در پی تصمیم کاخ سفید پیرامون خروج از توافقنامه تغییرات اقلیمی پاریس، اظهار کرد: هیچ فرد، کشور و ملتی نمی تواند درک خود را از کره زمین تحمیل کند.
نیویورک - در پی تصمیم روز پنجشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از توافقنامه پاریس، شمار کثیری از شهرداران، فرمانداران، صاحبان شرکت ها و رئیسان دانشگاه های آمریکا در نامه ای به سازمان ملل متحد پایبندی و احترام خود به این توافقنامه را ابراز کردند.
نیویورک - شبکه خبری ا بی سی فاش کرد که رئیس جمهوری آمریکا در نظر دارد تا پایان ماه ژوئن تغییرات عمده ای را در سیاست های این کشور با کوبا بویژه در زمینه‌های اقتصادی و مهاجرتی اعمال کند.
پکن - ژاپن با ابراز تاسف از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج کشورش از پیمان تحولات اقلیمی پاریس اعلام کرد که او با این کار به درایت جامعه بین‌المللی پشت کرد.

نظر شما