شناسهٔ خبر: 19661462 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خادمان قرآن با حضور رئیس جمهوری تجلیل می شوند

تهران - ایرنا - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن، آیین تجلیل از خادمان قرآن کریم با حضور رئیس جمهوری نیمه اول ماه مبارک مضان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، از برگزاری آیین تکریم و تجلیل از خادمان قرآن کریم همزمان با نیمه اول ماه مبارک رمضان که همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) است با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: همزمان با این آیین 10 نفر از خادمان قرآن کریم با اهدای مصحف شریف، لوح تقدیر و جوایز ارزنده تجلیل خواهند شد.
رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ادامه همچنین از رونمایی کتاب خادمان قرآن کریم شامل معرفی، شرح حال و زندگینامه دویست خادم قرآنی با حضور رئیس جمهوری خبر داد.
حجت الاسلام حشمتی با یادآوری اینکه انجمن خادمان قرآن کریم سال گذشته با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت و راه اندازی شد، اظهار داشت: انجمن امسال و همزمان با برپایی این دوره از نمایشگاه اعلام موجودیت کرده است.
وی به حضور غرفه ای به نام کمیته خادمان قرانی و برنامه های آنها در طول برگزاری این نمایشگاه اشاره و از جمله اقدامات را معرفی خادمان قرآن کریم در بخش نمایشگاهی عنوان کرد.
رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن افزود: در این غرفه همچنین خادمان قرآن بصورت نمایشگاه عکس از آنها و توزیع و چاپ بروشور انجمن خادمان ارائه می شود.
حجت الاسلام حشمتی خاطرنشان کرد: بیست و یک دوره آیین تکریم و تجلیل از خادمان قرآن از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مسئولان کشور برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، در این دوره نمایشگاه جدیدترین محصولات قرآنی در عرصه های فرهنگی و هنری در چهار بازارچه ارائه شده است.
بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم نیز از دوازدهم ماه رمضان (17 خرداد) آغاز می شود و تا پنج روز ادامه خواهد داشت.
نمایشگاه امسال که مزین به شعار «قرآن، اخلاق، زندگی» است با همکاری 50 نهاد و موسسه تدارک یافته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه هماهنگی میان این دستگاه ها و نهادها را بر عهده دارد.
امسال بخشی ویژه برای نمایشگاه قرآن درنظر گرفته شده تا برترین های حوزه ترجمه و تفسیر قرآن کریم همچون آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی و آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی به بازدیدکنندگان معرفی شود.
همزمانی برپایی نمایشگاه امسال با بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی سبب شد تا دست اندرکاران، بخش هایی با عنوان امام خمینی (ره) و قرآن را در نمایشگاه برپا کنند.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن با شعار« قرآن،اخلاق، زندگی» تا 26 خردادماه جاری همه روزه از ساعت 17 تا 24 پذیرای بازدیدکنندگان در محل مصلای امام خمینی(ره) است.
فراهنگ ** 1355 **3404** خبرنگار: علی اکبر قزوینیان**انتشاردهنده: محسن اسماعیلی

نظر شما