شناسهٔ خبر: 19654804 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شمس خبر داد

حمایت از فروش مجازی محصولات دانشجویی

سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: در سال‌های اخیر این مجموعه مورد غفلت مسئولان قرار گرفته و باید قابلیت‌های این دانشگاه به جامعه و مسئولان شناسانده شود.

صاحب‌خبر -

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش گروه دانشگاه  خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، ناصر شمس گفت: مرکز علمی و مهارتی حلقه مفقوده دانشگاه های کشور است که با برنامه ریزی منسجم و هدفمند می تواند کارهای بزرگی در کشور انجام دهد.

 

وی افزود: امروز برای از میان برداشتن بخش اعظم بیکاری جوانان و ایجاد شغل، راهی در کشورمان جز ارتباط مراکز فنی و صنعتی با دانشگاه و حمایت از مراکز فنی و حرفه ای نداریم.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: با ترویج فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی در جامعه و حمایت از مراکز فنی و حرفه ای در سراسر کشور، منویات مقام معظم رهبری و شعار سال ۹۶ یعنی «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» تحقق پیدا می کند.

 

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه در سال های اخیر این مجموعه مورد غفلت مسئولان قرار گرفته، تصریح کرد: باید اصلی ترین کار و هدف امروز ما شناساندن قابلیت ها و پتانسیل بالقوه دانشگاه فنی و حرفه ای به جامعه و مسئولان باشد.

 

وی افزود: با هماهنگی هایی که با مراکز تابعه در سراسر کشور صورت گرفته، نمایشگاهی از توانمندی ها و دستاوردهای دانشجویان و اساتید در استان ها برگزار خواهد شد.

 

شمس ادامه داد:  برگزاری نمایشگاه و فروش محصولات در خارج از کشور در حال بررسی است که امید داریم در شش ماهه دوم سال جاری عملیاتی شود.

 

  عضو هیأت علمی دانشگاه امیر کبیر گفت: با تغییر نگرش در ایجاد اشتغال و کارآفرینی با شیوه های به روز دنیا امکان اشتغال زایی با سرمایه گذاری اندک، زمان کمتر و بازدهی بیشتر وجود دارد.

 

وی افزود: ثبت سفارش و فروش مجازی محصولات مختلف دانشجویی از جمله شغل های جدیدی است که بایستی دانشجویان و فارغ التحصیلان مراکز در شهرهای مختلف شروع کرده تا درآمد زایی خوبی را با کمترین امکانات و سرمایه گذاری فراهم کنند. این یکی از راه های حل مشکل بیکاری در بین جوانان است.

 

شمس ادامه داد: در عصر کنونی میزان سرمایه گذاری، مدت زمان بازدهی برای سرمایه گذاری، اشتغال دیجیتالی با تکیه بر ابتکار و کارآفرینی، شاخص های مهمی برای توجیه سرمایه گذاری های اشتغال زا است که در دستور کار قرار گرفته است.

 

سرپرست دانشگاه عنوان کرد: از سال ۱۳۸۳ این دانشگاه برای گسترش مراکز هیچ ساز و کار و ابزار لازمی نداشته است. ما با وزارت علوم توافق کرده ایم که شورای گسترش فنی و حرفه ای را راه اندازی کنیم در این خصوص با حمایت مجلس شورای اسلامی و کمک گرفتن از بخش خصوصی می توانیم با افزایش مراکز در سطح استان ها، مشکلات بیکاری و اشتغال جوانان را کاهش دهیم.

 

وی یادآورشد: به دنبال جذب دانشجوی خارجی در مراکز هستیم. این ظرفیت در دانشگاه وجود دارد پیش از این تفاهم نامه هایی با چند کشور به امضاء رسیده است و با مسوولان کشور تاجیسکتان برای تعاملات دانشگاهی توافقاتی داشتیم.

نظر شما