شناسهٔ خبر: 19653506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون کمیته امداد خراسان جنوبی:

کانون های مساجد در جمع ‌آوری زکات فطریه مشارکت کنند

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی خواستار همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد در جمع آوری زکات فطریه، زکات واجب و مستحبی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، احمد رفیعی ظهر امروز (۹ خرداد) در دیدار با مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی با اشاره به حرکت کشوری در راستای ساماندهی بحث زکات اظهار داشت: در همین راستا تلاش می کنیم پرداخت زکات فطریه با محوریت مساجد عملیاتی شود.

 

وی با اشاره به توان کانون های فرهنگی هنری در بدنه مساجد، خواستار همکاری این مراکز در جمع آوری زکات فطریه و همچنین زکات واجب و مستحبی شد و گفت: یکی از اولویت های مهم در جمع آوری زکات، توزیع زکات بین نیازمندان همان روستا و یا محله با همکاری امام جماعت و دیگر ارکان مسجد است.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: تلاش می کنیم که شورای زکات در روستاها با حضور ائمه جماعات و دیگر ارکان مساجد شکل بگیرد تا در جمع آوری زکات، گام های ارزشمندی برداریم.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۷ هزار یتیم در کشور بدون حامی هستند، از خیرین و مردم استان خواست سرپرستی این افراد را در طرح ایتام و محسنین برعهده بگیرند.

 

رفیعی به گسترده شدن سفره های ساده افطاری در مساجد اشاره کرد و با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری در ترویج این مهم می توانند بسیار موثر باشند، گفت: در ماه مبارک رمضان، توزیع سبدهای غذایی بین محرومان را در دستور کار داریم.

 

وی همچنین از خبرگزاری شبستان خواست در راستای جریان سازی طرح پرداخت زکات در حوزه مساجد و دیگر برنامه های حوزه مشارکت های مردمی کمیته امداد، این نهاد را یاری کند.

 

نظر شما