شناسهٔ خبر: 19653421 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

حزب ماکرون بیشترین آرا انتخابات پارلمانی فرانسه را کسب خواهد کرد

تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که حزب امانوئل ماکرون رئیس جمهور جدید فرانسه بیشترین آرا را در انتخابات پارلمانی ژوئن به دست خواهد آورد.

صاحب‌خبر -
 تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که حزب امانوئل ماکرون رئیس جمهور جدید فرانسه بیشترین آرا را در انتخابات پارلمانی ژوئن به دست خواهد آورد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه قرار است 11 ژوئن برگزار شود، نتایج نظرسنجی موسسه ایپسوس- سوپرا استریا نشان می دهد که حزب ماکرون خواهد توانست بیشترین آرا را در این انتخابات کسب کند.

این نظرسنجی افزود: حزب ماکرون به همراه شریک اصلی خود یعنی "مودم" خواهد توانست بیش از 29.5 درصد آرا را در دور نخست انتخابات پارلمانی کسب کند.

حزب محافظه کار جمهوریخواه نیز در این انتخابات 22 درصد آرا را کسب خواهد کرد. حزب جبهه ملی فرانسه نیز با 18 درصد آرا در رتبه سوم قرار خواهد گرفت.

ماکرون قصد دارد اصلاحات زیادی را در فرانسه اجرا کند ولی برای تصویب این اصلاحات باید اکثریت کرسی های پارلمان را در اختیار داشته باشد.

وی برای کسب اکثریت مطلق کرسی ها در پارلمان نیاز به کسب حداقل 289 کرسی دارد.

ماکرون قصد دارد با اصلاح قانون بازار کار، رشد اقتصادی فرانسه را افزایش و نرخ بیکاری را کاهش دهد، وی قول داده است تا سیستم بازنشستگی و مالیات را ساده سازی کند.

نرخ بیکاری فرانسه اکنون سالهاست که نزدیک به 10 درصد تثبیت شده است.

فرانسه از 2015 میلادی پس از حملات تروریستی در فرانسه و بلژیک در حالت فوق العاده به سر می برد. بیش از 230 نفر در دو سال گذشته در پی حملات تروریستی در فرانسه کشته شده اند.

برچسب‌ها:

نظر شما