شناسهٔ خبر: 19653348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد:

برداشت10 هزار تن سیر از اراضی شهرستان پارس‌آباد

جوان آنلاين

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال ۱۰ هزار تن سیر از اراضی شهرستان پارس‌آباد برداشت شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی اکبر حسنیان در جلسه بررسی وضعیت اراضی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: شهرستان پارس‌آباد دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی دارد که اگر بتوانیم این ظرفیت‌ها را به خوبی استفاده کنیم به طور حتم در آینده‌ای نزدیک به تمامی اهداف خود دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به این که 300 هکتار از اراضی شهرستان پارس‌آباد به کشت سیر اختصاص یافته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود که 10 هزار تن سیر از اراضی شهرستان پارس‌آباد برداشت شود و خوشبختانه این میزان می‌توان محصول سیر مورد نیاز استان را تامین کند که در مقایسه با سال‌های گذشته با افزایش محصول روبه‌رو هستیم که این موضوع نیز جای خوشحالی بسیار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین در اراضی این شهرستان می‌تواند در تحقق اهداف مورد نظر بسیار تاثیرگذار باشد به طوری که از این طریق 15 تن در هر یک هکتار نسبت به روش سنتی افزایش محصول خواهیم داشت که این موضوع می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهنمون شود.

حسنیان بیان کرد: کشت این محصول به عنوان یکی از محصولات پرسود و پربازده می‌تواند در منطقه بسیار خوب باشد که این موضوع در رابطه با ایجاد اشتغال نیز بسیار موفق عمل کرده و می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود که امیدواریم مورد توجه واقع شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که سیرکاران منطقه با آن روبه‌رو هستند می‌توان به نبود انبارهای ذخیره‌سازی و کارگاه‌های فرآوری صنعتی و بسته‌بندی اشاره کرد که سبب بروز موانعی برای آنان شده که از مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه انتظار داریم این موضوع را مورد توجه قرار دهند.


نظر شما