شناسهٔ خبر: 19653298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قزوین خبر داد:

طرح قرآنی ۱۴۵۱ با محوریت سوره ملک و واقعه در قزوین برگزار می شود

قزوین- مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین گفت: نخستین برنامه این کانون‌ در ایام ماه رمضان طرح قرآنی ۱۴۵۱ با محوریت سوره ملک و واقعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علی رمضانی با اشاره به برنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: نخستین برنامه کانون فرهنگی هنری مساجد استان طرح قرآنی ۱۴۵۱ با محوریت سوره ملک و واقعه است.

وی گفت: علاقمندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند با مراجعه حضوری به کانون‌های مساجد سراسر استان قزوین از مزایای معنوی این طرح قرآنی استفاده کنند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین افزود: بر اساس این طرح قرآنی دو سوره ملک و واقعه قرائت و تفسیر معنایی دارد و پیش بینی می‌شود که قرائت و تفسیر معنایی سوره ملک تا پایان ماه مبارک رمضان به اتمام رسیده و قرائت و تفسیر معنایی سوره واقعه به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شود. 

رمضانی مطرح کرد: از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جمع‌خوانی، روخوانی و جزء‌خوانی قرآن کریم است که با حضور علاقمندان همه روزه در مساجد سراسر استان قزوین برگزار می‌شود.

این مسؤول در خصوص حضور جوانان در برنامه‌های قرآنی مساجد اذعان کرد: حضور جوانان و نوجوانان برای شرکت در برنامه‌ کانون‌های مساجد در ماه مبارک رمضان بسیار چشمگیر است و انتظار می‌رود به همت ائمه جماعات این حضور در مساجد همیشگی بوده و تداوم یابد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین بیان کرد: حضور گسترده جوانان و بانوان در مساجد و استقبال بسیار خوب آن‌ها از تلاوت قرآن و بیان احکام، نشان‌دهنده این است که مردم به دنبال فرصتی مناسب برای استفاده از این فضاهای معنوی هستند و امیدواریم که این امر تداوم یافته و ارتباط تنگاتنگی بین مردم و مساجد به  وجود آید.

رمضانی با بیان اینکه تقویت مساجد به معنای تقویت نظام و دین اسلام است، عنوان کرد: حضور گسترده مردم در مساجد موجب ایجاد دلگرمی برای نظام جمهوری اسلامی بوده و از همین مساجد است که دین نشر و گسترش می‌یابد و پیوستگی و وحدت در میان آحاد جامعه  بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: در شب‌های پرفیض قدر همانند سال‌های گذشته برنامه‌هایی همچون سخنرانی، مناجات‌خوانی، قرآن به سرگرفتن با حضور اقشار مختلف در تمام مساجد استان قزوین برگزار می‌شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: در برخی از مساجد سطح شهر محافل شبی با قرآن با حضور قاریان قرآن و در برخی از مساجد هم این محافل با حضور قاریان محله برگزار می‌شود.

رمضانی گفت: برگزاری محافل قرآنی در مساجد سبب معرفی سبک قرآنی شده و الگوگیری جوانان محله از قاری قرآنی می‌شود.

نظر شما