شناسهٔ خبر: 19653277 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری: حضور مردم در انتخابات یک حماسه بود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات 29اردیبهشت ماه تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در این دوره از انتخابات برای کشور یک حماسه بود.

صاحب‌خبر -

قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به این سوال که مشارکت مردم استان در انتخابات چگونه بود؟ افزود: حضور پرشور مردم این استان در انتخابات رئیس جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا 77.8 درصد بود، با این حال تعدادی از مردم به دلیل اینکه در روز انتخابات تا ساعت 12 شب پشت درب های شعب اخذ رای جا ماندند، نتوانستند رای خود را به صندوق بیندازند.
وی افزود: مشارکت مردم این استان در انتخابات 29 اردیبهشت ماه بی نظیر بود، بگونه ای که در طول دوره های مختلف تا این اندازه در استان مشارکت مردم در انتخابات به جز انتخابات رای به نظام جمهوری اسلامی (فروردین 58) گسترده نبوده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این سوال که روند اجرای انتخابات در استان چگونه بوده است؟ افزود: پس از اعلام آغاز روند انتخابات از سوی وزارت کشور این روند در چهارمحال و بختیاری از سه تا چهار ماه پیش به شدت پیگیری شد و تهمیدات لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شد.
به گفته وی، در این مدت کلاس ها و دوره های توجیهی در 2 بعد انتخابات رئیس جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان های 9 گانه استان برگزار شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برای انتخابات معتمدین نیز سعی شد از همه اقشار مردم استفاده شود که امین مردم بودند و پس از تایید هیات های نظارت، معتمدین انتخابات رئیس جمهوری از بین یک لیست 30 نفره با حضور خود معتمدان انتخاب شد.
سلیمانی دشتکی گفت: در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که نظارت برعهده مجلس شورای اسلامی بود، هماهنگی خوبی بین نیروهای اجرایی و نظارتی ایجاد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این زمینه نشست های متعددی با هیات های نظارت شورای نگهبان و هیات های نظارت شوراهای انتخابات شهر و روستا در استان برگزار شد.
سلیمانی گفت: در نهایت مقدمات اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در استان به نحو احسن فراهم شد.
وی افزود: در این مسیر همراهی و همدلی بی نظیری بین عوامل اجرایی و نظارت در استان برای برگزاری انتخابات ایجاد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در مرحله دوم که تبلیغات نامزدها بود نیز نظارت دقیقی صورت گرفت.
به گفته وی، در تبلیغات انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بدلیل منطقه ای بودن و مسائل قومیتی و فامیلی، خویشاوندسالاری بر آن حاکم بود و شور و ذوق فراوانی در این زمینه در استان به وجود آمد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: از سوی دیگر انتخابات رئیس جمهوری در این استان با شور و شعف بالایی دنبال شد که طرفداران دو نامزد اصلی توانستند جلب نظر کنند و مردم را به پای صندوق های رای بیاورند.
استاندار چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این سوال که ابهامات و شبهات مطرح شده در استان چگونه بوده است؟ افزود: در این دوره از انتخابات، ابهام و شبهه خاصی به وجود نیامد.
به گفته وی، اعضای هیات نظارت بر انتخابات رئیس جمهوری درباره انتخابات لردگان سوالاتی داشتند که نمایندگان و بازرسانی از هیات نظارت به لردگان اعزام شدند.
وی افزود: براساس گزارش فرماندار و هیات اجرایی، در حدود 93 صندوق اخذ رای از سوی ناظران بازبینی شد و مطلبی که بخواهد انتخابات را خدشه دار کند، بعید است در آن باشد و نمی دانم بررسی هیات نظارت به کجا رسیده است.
به گزارش ایرنا، در دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری در چهارمحال و بختیاری ، حسن روحانی 54.2 درصد از آرای صحیح این استان را از آنِ خود کرد.
از مجموع 518 هزار و 234 رای ماخوذه استان، 503 هزار و 660 رای صحیح و 14 هزار و 574 رای باطله بوده است.
از مجموع آرای اخذ شده در استان، حسن روحانی با 272 هزار و 917 رای، سید ابراهیم رئیسی 222 هزار و 313 رای، سیدمصطفی آقامیرسلیم 6 هزار و 120 رای و سید مصطفی هاشمی طبا 2 هزار و 310 رای را از آن خود کردند.
خبرنگار : محمود رئیسی**انتشار: جهانبخش صفری
2097/6021

انتهای پیام /*

نظر شما