شناسهٔ خبر: 19653266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین:

حفاری و مرمت چاههای جاذب شهر قزوین آغاز می شود

قزوین- مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین گفت: از ابتدای تابستان سال جاری عملیات حفاری، لایروبی، بهسازی و مرمت چاههای جاذب شهر قزوین با اعتباری بالــغ بر ۷میلیارد ریال آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

مجتبی منتظری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال گذشته نیز این سازمان با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۲۳۰میلیون ریال عملیات حفاری، لایروبی، بهسازی و مرمت چاههای جاذب شهر قزوین رادر دستور کار خود قرار داد که نظر سنجی صورت گرفته، نشان از رضایت نسبی همشهریان داشت.

وی تصریح کرد: در سال ۹۵ علاوه بر بازبینی، لایروبی، بهسازی و مرمت  ۱۵۸حلقه چاه، ۴۴حلقه چاه دیگر نیز در مناطق یک و دو شهرداری قزوین حفاری گردید که از این تعداد سهم منطقه یک با توجه به نوع توپوگرافی و بافت شهری بیش تر از منطقه دو بود.

منتظری در بخش دیگری از سخنان خود عمده مشکلات چاه های جذبی آب های سطحی شهر را که سبب افکن ها می شود؛ هدایت چاه فاضلاب منازل به چاه جاذب آب های سطحی، عدم رعایت استانداردها در حفاری چاه جذب فاضلاب منازل، حفاری غیر قانونی چاه جاذب فاضلاب در معابر عمومی، سست بودن خاک در بافت مرکزی و بافت قدیم شهر، عدم رعایت استانداردها به هنگام حفاری چاه در گذشته و عبور تاسیسات زیر زمینی با فاصله کم از چاه جذبی عنوان کرد.

وی گفت : از همشهریان محترم تقاضا می شود تا به منظور جلوگیری از هرگونه پیشامد ناگوار و وارد کردن خسارت به سرمایه خود و سرمایه مدیریت شهری قبل از انجام هرگونه عملیات ساخت و ساز در تمامی نقاط شهری مراتب را با کارشناسان این سازمان، مناطق سه گانه شهرداری و یا کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان در میان گذاشته و از مشاوره آنان بهره مند شوند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین با اشاره به تخلیه بیش از یک میلیون و ۹۰۰کیلوگرم انواع لجن از ۳۲هزار و ۶۹۲مترمربع از سطح رودخانه ها و انهار شهر قزوین در سال گذشته خاطر نشان کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه های گرم سال نظافت و لایروبی رودخانه ها و انهار یکی از دغدغه های اصلی سازمان است و تلاش می شود تا با بهره گیری از تمامی امکانات در این حوزه ورود پیدا کرده تا رفاه و آسایش مردم تامین شود.

منتظری در پایان با اشاره بر این نکته که هزینه های جمع آوری و دفن انواع پسماند، لایروبی انهار و رودخانه ها، پاکسازی خیابان ها و معابر اصلی و فرعی شهر از محل پرداخت عوارض شهروندان صورت می گیرد؛ از عموم همشهریان خواست تا با عدم تخلیه پسماندهای خود در انهار محلی و یا رودخانه های سطح شهر و تخلیه آن ها در ساعت مقرر این سازمان را در اجرای برنامه های خود یاری کنند.

نظر شما