شناسهٔ خبر: 19653213 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توزیع عادلانه ثروت و فرصت ها لازمه اقتصاد مقاومتی است

کرج -ایرنا- سرپرست معاونت برنامه ریزی اداری مالی فرمانداری کرج گفت: توزیع عادلانه ثروت ، فرصت ها و توجه به حقوق شهروندی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، محمد مجرد روز سه شنبه در نشست مدیران کرج افزود: در جامعه ای که حقوق شهروندی رعایت نشود توسعه اقتصادی هم اتفاق نمی افتد.
وی ادامه داد : یکی از مهمترین اقشار تاثیرگذار در گسترش حقوق شهروندی، نخبگان جامعه هستند که در ارتقاء سطح حقوق شهروندی و نهادینه کردن این امر در جامعه ، هم از جنبه آموزش و هم از لحاظ حمایت های اجتماعی نقش مهمی دارند.
مجرد ، در ادامه با اشاره به نقش حقوق شهروندی در توسعه اقتصادی گفت: وقتی از یک جامعه توسعه یافته که دارای مشکلات اقتصادی نیست سخن می گوییم، به یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار می رسیم که رعایت حقوق شهروندان در عرصه های اقتصادی است به عبارت دیگر حقوق تولیدکننده و کارآفرین از ابتدا تعریف شده و بر مبنای ارزش و منزلت والای اجتماعی این قشر از جامعه همواره مورد حمایت دولت و مردم قرار می گیرد.
وی افزود: این اصول اساسی وقتی به کل جامعه تسری پیدا می کند امواج توسعه در اجتماع شروع به حرکت می کند و آبادانی و رفاه ایجاد می شود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، به برخی فعالیت های معاونت برنامه ریزی ، اداری و مالی فرمانداری کرج در خصوص ارتقاء حقوق شهروندی به ویژه در بحث اقتصادی تاکید کرد.
وی ادامه داد: بخشی از برنامه ها و اهداف پیش روی معاونت برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری معطوف به حمایت از تولید اشتغالزایی ، برای تمامی فعالان اقتصادی و تلاش برای کاهش موانع بوروکراسی اداری در دستیابی به تولید و یا افزایش کارگاه ها و کارخانه های تولیدی در کرج است .
مجرد، احیای کارخانه های تعطیل شده در دوران تحریم های اقتصادی و حمایت از کارآفرینان با ارائه تسهیلات و اجرای پروژه های مشترک دولت با بخش غیردولتی را تنها بخشی از اقدامات معاونت برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری کرج برشمرد و ابراز امیدواری کرد در سال 96، تصویر مناسبی از فعالیت اقتصادی در شهرستان کرج ترسیم شود.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور

انتهای پیام /*

نظر شما