شناسهٔ خبر: 19651507 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

هشدار در مورد قرار گرفتن زیر اشعه خورشید/کرم ضد آفتاب بزنید

خبرگزاری میزان- رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، برای محافظت از پوست در گرما و افرادی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند توصیه کرد از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

صاحب‌خبر -
کرم ضد آفتاببه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،مصطفی اسماعیلی گفت: برای محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید استفاده از ضدآفتاب‌ها توصیه می‌شود، همانطور که اشعه خورشید در دراز مدت باعث سرطان پوست می‌شود، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب نیز تاکید می‌شود.

وی ادامه داد: ضدآفتاب‌ها جهت جلوگیری از اثرات مضر آفتاب بر روی پوست استفاده می‌گردد و به دو نوع فیزیکی و شیمیایی طبقه بندی می‌شود.

اسماعیلی اظهار داشت: ضدآفتاب‌های فیزیکی شامل مواردی نظیر تیتانیوم دی اکساید و زنیک اکساید هستند که با مسدود کردن سطح پوست از نفوذ اشعه‌های مضر به پوست جلوگیری می‌کنند.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشار به اینکه ضد آفتاب‌های شیمیایی با جذب این اشعه‌ها موجب حفاظت از پوست می‌شوند، تصریح کرد: ضدآفتاب‌ها دارای SPF یا فاکتور محافظت از نور خورشید هستند که هر چه این عدد بالاتر باشد درصد قابلیت حفاظتی آن بیشتر بوده و محافظت بیشتری از پوست به عمل می‌آورد.

وی با اعلام تفاوت میزان SPF ها، کمترین آن‌ها را SPF ۳۰ و بیشترین را SPF ۹۰ عنوان کرد.
انتهای پیام/ 

نظر شما