شناسهٔ خبر: 19650693 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا:

ترامپ برای پیروزی در افغانستان به توصیه‌های وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی گوش کند

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

سناتور ارشد جمهوریخواه با بیان اینکه وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی آمریکا راه پیروزی در جنگ افغانستان را می‌دانند از دونالد ترامپ خواست تا به توصیه‌های ژنرال ماتیس، و مک‌ماستر گوش کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان مک کین» سناتور ارشد جمهوریخواه و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در مصاحبه‌‌ای شبکه  تلویزیونی «استرلین» اعلام کرد که  «مک‌ماستر» و «جیمز ماتیس» راه پیروزی در جنگ افغانستان را می‌دانند، رئیس جمهور آمریکا قبل از اعلام استراتژی جدید خود نظرات وزیر دفاع آمریکا و مشاور امنیت ملی را گوش کند.

مک‌کین اظهار داشت من معتقدم که ژنرال ماتیس و مک‌ماستر راه پیروزی در جنگ افغانستان را می‌دانند، امیدوارم که رئیس‌جمهور ترامپ به نظرات آنها گوش فرا دهد.

این در حالی است که برخی از گزارش‌ها از وجود اختلافات شدید در کاخ سفید بر سر افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان خبر می‌دهند.

در طرح پیشنهادی که از سوی ژنرال‌های نظامی آمریکا برای شکست بن‌بست جنگ در افغانستان برای تائید به دونالد ترامپ ارائه‌شده بر افزایش نیروهای آمریکایی، تشدید حملات هوایی و افزایش صلاحیت‌های میدانی فرماندهان آمریکایی تاکید شده است.

این سناتور ارشد جمهوریخواه با توصیه به ترامپ در واقع  از طرح تشدید جنگ موسوم به «طرح جنگی مک‌ماستر» حمایت می‌کند در حالی که که اشرف غنی با ورود دوباره نیروهای خارجی به میدان‌های جنگ مخالفت کرده است.

با این وجود به نظر می‌رسد که مقامات آمریکایی برای افزایش نیروهای خارجی در افغانستان با اعضای کشورهای ناتو رایزنی می‌کنند که روز گذشته رئیس ستاد ارتش استرالیا در واکنش به درخواست آمریکا برای افزایش نیرو از اعزام 30 سرباز استرالیایی به افغانستان خبر داد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

نظر شما