شناسهٔ خبر: 19650502 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نماینده پارلمان افغانستان مطرح کرد

آماده‌شدن داعش در افغانستان برای حمله به آسیای مرکزی

منبع: فارس

نماینده مردم سرپل در پارلمان افغانستان با اشاره به گزارش‌های حضور گسترده داعش در ولایت‌های شمالی اعلام کرد: داعشی‌ها در منطقه صیاد برای حمله به آسیای مرکزی آماده می‌شوند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش مشرق، خیرمحمد ایماق نماینده مردم سرپل در پارلمان افغانستان، اعلام کرد: از چندی قبل اعضای گروه داعش در این ولایت بیشتر شده است.

وی با تأکید بر اینکه داعش در شهرستان صیاد حضور گسترده‌تر یافته، اظهار داشت: داعشی‌ها در این منطقه مراکز آموزش سربازی برپا کرده و به آموزش نظامی هزاران عضو خود می‌پردازند.

ایماق با بیان اینکه افراد حاضر در پادگان‌های نظامی داعش در صیاد مشخص نشده، گفت: احتمالاً بیشتر از یک هزار نفر از اعضای داعش در این شهرستان در حال تمرین نظامی هستند.

داعش برای حمله به آسیای مرکزی آماده می‌شود

این عضو پارلمان افغانستان با اشاره به گزارش‌های مردمی در مورد اینکه داعشی‌های صیاد از کدام کشور هستند، اظهار داشت: این افراد از کشورهای تاجیکستان، پاکستان، ازبکستان، کشورهای عربی و افغانستان هستند.

این نماینده مردم سرپل در پارلمان با تأکید بر اینکه اعضای گروه داعش در حال آماده شدن برای حمله به کشورهای آسیای مرکزی هستند، اظهار داشت: احتمالاً این افراد در آینده نزدیک به مرز کشورهای آسیای مرکزی خواهند رسید.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه داعشی‌های شمال تنها در شهرستان صیاد آموزش نمی‌بینند، گفت: افراد این گروه در شهرستان «درزاب» ولایت جوزجان که در همسایگی ولایت سرپل قرار دارد نیز آموزش می‌بینند.

داعشی‌ها از ننگرهار آمده‌اند

خیرمحمد ایماق با اشاره به تسلیحات داعش گفت: افراد این گروه در صیاد به تسلیحات سبک و سنگین مجهز بوده و آمادگی دفاعی خوبی برای خود در نظر گرفته‌اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود در مورد اینکه این افراد از چه طریقی حمایت می‌شوند، اظهار داشت: این افراد که اکثراً از ولایت ننگرهار آمده‌اند، توسط خارجی‌ها حمایت مالی و تجهیز می‌شوند.

وی توضیح داد: هر از چندگاهی بالگردهای ناشناس در مناطق تحت کنترل داعش در شهرستان صیاد فرود می‌آید و بعد از چند دقیقه دوباره منطقه را ترک می‌کند.

بالگردهایی که امنیت بالگردهای دیگر را تأمین می‌کنند

این عضو پارلمان افغانستان از نوع دیگر فرود بالگردهای خارجی در سرپل پرده برداشت و گفت: در جریان روزهای گذشته یک بالگرد در صیاد فرود آمد، همزمان که سرنشینان این بالگرد در مراکز نظامی داعشی‌ها رفتند، یک بالگرد دیگر امنیت بالگرد اولی و سرنشینان آن را تأمین کرده بود.

ایماق در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما که چرا داعشی‌ها در این ولایت تاکنون از سوی دولت سرکوب نشده‌اند، گفت: دولت محلی سرپل در این راستا تلاش‌های انجام داده که تاکنون موفقیتی نداشته است.

وی با بیان اینکه چندین بار حملات زمینی و هوایی بر شهرستان صیاد راه‌اندازی شده، گفت: متأسفانه به بهانه‌های مختلف این حملات سربازان ارتش موفقانه به پایان نرسیده است.

نظر شما