شناسهٔ خبر: 19649348 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارجاع پرونده قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی به دادگاه عالی مالزی

دادگاه عالی مالزی به پرونده قتل برادر ناتنی کیم جونگ اون، که در این کشور به قتل رسید، رسیدگی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  الجزیره؛ پرونده دو زنی که متهم به قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی هستند، امروز به دادگاه عالی مالزی فرستاده شد.

" سیتی عایشه"، 25 ساله اهل اندونزی، و "دوان تای هوآنگ"، 28 ساله اهل ویتنام، دو متهم اصلی پرونده قتل "کیم جونگ نام"، برادر ناتنی رهبر کره شمالی، هستند که در صورت اثبات جرمشان، به اعدام محکوم خواهند شد. 

کیم جونگ نام 13 فوریه هنگامیکه قصد سفر به ماکائو را داشت در فرودگاه کوالالامپور به وسیله دو زن مورد حمله قرار گرفت و به قتل رسید.

این دو زن متهم هستند از عامل اعصاب "وی ایکس" که از سوی سازمان ملل متحد به عنوان سلاح کشتار جمعی شناخته می‌شود، برای قتل کیم جونگ نام استفاده کردند.

پلیس مالزی تحقیقات گسترده‌ای را درباره این جنایت آغاز کرد که به عقیده مقامات کره شمالی، سرشار از تناقض است. پیونگ‌یانگ اعلام کرد تحقیقات پلیس مالزی با انگیزه‌های سیاسی انجام می‌شود.

آمریکا و کره جنوبی نیز مدعی شدند کیم جونگ نام به وسیله عواملی از سوی کره شمالی به قتل رسیده است. کره شمالی پس از تحویل گرفتن جسد کیم جونگ نام اعلام کرد مرد کشته شده برادر ناتنی "کیم جونگ اون"، رهبر این کشور، نیست و حتی علت مرگ این شخص، حمله قلبی بوده است. 


انتهای پیام/

نظر شما