شناسهٔ خبر: 19648277 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

رئیس جمهوری آمریکا حادثه اورگون را محکوم کرد

ایرنا

خبرگزاری رویترز نوشت: دونالد ترامپ حادثه چاقوکشی در قطار ایالت اورگون را که به جان باختن 2 مسافر منجر شد، محکوم کرد و آن را غیر قابل قبول خواند.

صاحب‌خبر -
به گزارش بولتن نیوز، ترامپ دیروز (دوشنبه) در توییتی نوشت: 'حمله خشونت بار روز جمعه پورتلند غیر قابل قبول است. قربانیان این حمله در برابر تنفر و نابردباری ایستادند. برایشان دعا می کنیم.' ترامپ این توییت را در حساب کاربری رسمی رئیس جمهوری آمریکا منتشر کرد 12 میلیون پیگیر کمتر از حساب کاربری شخصی وی دارد.

دیروز و پیش از آنکه پیام محکومیت ترامپ منتشر شود، شورای روابط اسلام - آمریکا از وی خواست تا حادثه اورگون را محکوم کرده و علیه 'افزایش احساسات ضد اسلامی' موضع گیری نماید. به نوشته این سازمان، پارسال حوادث ضد اسلامی در آمریکا 50 درصد افزایش یافت. این سازمان، مواضع، سیاست ها و انتصاب های ترامپ را عامل افزایش تعصبات، نژادپرستی و تاثیر منفی بر اقلیت های آمریکا دانسته بود.

مظنون حادثه اورگون جرمی جوزف کریستین (Jeremy Joseph Christian) نام دارد که 35 ساله است و در بازداشت به سر می برد. وی امروز به اتهام قتل محاکمه می شود. شاهدان خبر داده اند که کریستین یک سابقه دار است که در قطار بین شهری به قصد ارعاب به دو زن پرخاشگری و توهین کرد.

دستینی منگام (Destinee Mangum) که به همراه دوست محجبه اش در قطار بود، گفت: 'او گفت که به عربستان سعودی برگردیم و اینجا نباشیم و از کشور خارج شویم. به ما گفت که مفت نمی ارزیم و باید خودمان را سر به نیست کنیم.' به گفته این زن آمریکایی، سه مرد در این جریان مداخله کردند و به کریستین گفتند: 'به این خانم های جوان این طور بی احترامی نکن.'

پیشتر رسانه ها خبر داده بودند که فرد متهم با ناسزاگویی به اسلام با ضربات چاقو دو مرد را کشت و نفر سوم را مجروح ساخت. یکی از سخنگویان FBI (پلیس فدرال آمریکا) گفت که این سازمان در حال بررسی آن است که این حادثه را تروریستی بداند یا جنایت ناشی از نفرت.

تاکنون برای کمک به خانواده جان باحتگان این حادثه 420 هزار دلار و 175 هزار دلار نیز برای فرد مجروح این حادثه جمع آوری شده است.

نظر شما