شناسهٔ خبر: 19647873 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

پرونده قتل برادر رهبر کره شمالی به دادگاه مالزی رفت

پرونده قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی که در ماه فوریه در کوالالامپور مورد سوءقصد قرار گرفته بود به دادگاه عالی مالزی ارجاع شد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری مهر: پرونده قتل «کیم جونگ نام» برادر ناتنی رهبر کره شمالی که در آن ۲ زن متهم به قتل وی هستند امروز سه شنبه به دادگاه عالی مالزی ارجاع شد.

این اقدام به دلیل آنکه وکیل مدافع متهمان اعلام کرده تمام مدارکی را که وی خواستار آنها بوده در اختیارش قرار نگرفته انجام می شود.

این ۲ زن متهم هستند که در اواسط فوریه در فرودگاه کوالالامپور با استفاده از گار اعصاب برادر ناتنی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، را به قتل رسانده اند.
 
کره شمالی 
متهمان قتل کیم جونگ نام

این ۲ زن که یکی از آنها اندونزیایی و دیگری ویتنامی است در صورت اثبات اتهامشان با مجازت اعدام مواجه خواهند شد. آنها متهم هستند که با استفاده از گاز اعصاب «وی ایکس» که از سوی سازمان ملل به عنوان تسلیحات کشتار جمعی معرفی شده اقدام به قتل کیم جونگ نام کرده اند.

علاوه بر این ۲ زن ۳ متهم دیگر نیز در این پرونده حضور دارند که هر ۳ آنها اهل کره شمالی هستند. یکی از این ۳ متهم از دیپلمات های کره شمالی در مالزی بوده است. این ۳ متهم کره ای در ماه مارس با ۹ مالزیایی حاضر در کره شمالی که پیونگ یانگ اجازه خروج از کره شمالی را به آنها نمی داد معاوضه شدند.

البته به گفته پلیس مالزی علاوه بر این ۳ کره ای، ۴ شهروند دیگر کره شمالی نیز به عنوان متهم در این پرونده شناسایی شده اند که در همان روز قتل کیم جونگ نام، کوالالامپور را به مقد کره شمالی ترک کرده اند.

نظر شما