شناسهٔ خبر: 19645893 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

متهم به قتل: مقتول هم‌سن پسرم بود از خودم دفاع کردم

صاحب‌خبر -
مردی که متهم است در یک درگیری جوانی را به قتل رسانده و مدعی ‌است از خودش دفاع کرده‌ است، یک ‌بار دیگر پای میز محاکمه رفت تا دلایل خود را برای دفاع مشروع بگوید.

به گزارش شرق، ٢٩ تیرماه سال ٩٤، مرگ پسری ٢٤ساله به نام فرهاد به دلیل اصابت چاقو به پلیس اطلاع داده شد. تحقیقات نشان داد قاتل مجرم سابقه‌داری به نام بهزاد است که ٢٠ روز بعد از قتل نیز با همدستی سه نفر دیگر به شکل مسلحانه به یکی از طلافروشی‌های خانی‌آباد دستبرد زده و اکنون در یکی از شهرهای شمالی کشور مخفی شده است. با کسب این سرنخ، متهم دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: آن شب در کوچه بودم که مقتول و یکی از دوستانش، جلویم پیچیدند و با من درگیر شدند. صورتشان را بوسیدم تا مانع دعوا شوم اما فایده نداشت.

ناگهان فرهاد و مردی که همراهش بود، به طرف من حمله کردند و من با صندلی آنها را زدم اما وقتی با چاقو به سمتم حمله‌ور شدند، چاقوی یکی از میوه‌فروش‌های محله را گرفتم و با آن به مقتول ضربه زدم. من از خودم دفاع کردم و قصد کشتن فرهاد را نداشتم.  به‌این‌ترتیب پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی قرار گرفت و متهم به قصاص محکوم شد اما دیوان عالی کشور رأی را نقض کرد و پرونده برای رسیدگی مجدد درباره ادعای دفاع مشروع که از سوی متهم مطرح شده‌ بود، به دادگاه بازگردانده شد. متهم صبح دیروز پای میز محاکمه رفت و در جلسه دادگاه گفت: من انگیزه‌ای برای کشتن فرهاد نداشتم؛ فرهاد هم‌سن پسر من بود؛ خودش و خانواده‌اش را می‌شناختم؛ نمی‌دانم چرا سعی داشت با من دعوا کند. من فقط می‌خواستم از خودم دفاع کنم.

سپس یکی از شاهدان در جایگاه قرار گرفت و گفت: روز حادثه فرهاد چهار بار به محله ما آمد و عربده‌کشی کرد تا اینکه دفعه آخر با بهزاد درگیر و با چاقو کشته شد. هر دفعه که فرهاد به محل آمد، بهزاد سعی در آرام‌کردن او داشت اما نمی‌دانم فرهاد چه مشکلی داشت که باز هم به آنجا می‌آمد و قصد دعوا داشت. من دیدم که فرهاد و دوستش با چاقو به طرف بهزاد حمله کردند؛ او نیز چاقوی وانت میوه‌فروشی را برداشت و یک ضربه به فرهاد زد و او روی زمین افتاد و جان خود را از دست داد.

با پایان گفته‌های متهم و اولیای‌دم، وکیل متهم در جایگاه حاضر شد؛ او دفاعیات خود را از متهم انجام داد و سپس ختم جلسه از سوی رئیس دادگاه اعلام شد. با پایان جلسه رسیدگی قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

نظر شما