شناسهٔ خبر: 19645773 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

دومین حکم اعدام یک جنایتکار

صاحب‌خبر -
تبهکار سابقه‌دار که برای پرداخت دیه قربانی قتل، به اتفاق همدستانش به یک طلافروشی دستبرد مسلحانه زده بودند، پس از نقض حکم اعدام در دیوانعالی کشور، صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و برای دومین بار به قصاص محکوم شد.

به گزارش «ایران»، مرد 38 ساله، شامگاه 29 تیر سال 94 در جریان درگیری خونین، پسر جوانی را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود.در ادامه تحقیقات پلیسی، عامل جنایت شناسایی شد اما هیچ‌کس از مخفیگاهش اطلاعی نداشت. تا اینکه در جریان دستگیری عاملان سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در محله خانی‌آباد تهران معلوم شد سرکرده باند سرقت، قاتل فراری است. او پس از بازجویی در اعترافاتش گفت: چون 20 روز قبل از سرقت از طلافروشی مرتکب قتل شده بودم برای پرداخت دیه به فکر پول بودم به همین خاطر نقشه سرقت از طلافروشی را اجرا کردیم.صبح دیروز متهم بار دیگر به دادگاه منتقل شد و این بار به اتهام قتل عمد در برابر قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری ایستاد. در این جلسه که به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور قاضی کیخواه برگزار شد، پدر مقتول خواستار قصاص قاتل پسرش شد.

سپس متهم در دفاع از خود گفت: روز حادثه مقتول و دوستش بی‌جهت با من درگیر شدند. آنها چند مرتبه با من درگیر شده بودند اما هر بار من کوتاه آمدم و حتی مقتول را بوسیدم اما او باز هم به این وضعیت ادامه داد. تا اینکه روز حادثه عصبانی شدم و چاقوی یک هندوانه‌فروش دوره گرد را برداشتم و برای دفاع از خودم ضربه‌ای به او زدم که متأسفانه جان سپرد. حدود 20 روز بعد از این حادثه نیز با دوستانم به طلافروشی خانی‌آباد دستبرد زدیم تا مقداری پول برای پرداخت دیه داشته باشم.

وی ادامه داد: چند نفر صحنه درگیری را دیده‌اند و می‌توانند شهادت دهند. این درحالی بود که دو شاهد حاضر شده در دادگاه نتوانستند موضوع دفاع مشروع متهم را ثابت کنند و به دادگاه این اطمینان را بدهند که ضارب برای دفاع از خود چاقو کشیده است. همچنین قضات با بررسی بیشتر اسناد پزشکی قانونی دریافتند که نوع ضربه قاتل کشنده بوده بنابراین پس از اعلام ختم جلسه و مشورت با یکدیگر بار دیگر متهم را به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم کردند.

نظر شما