شناسهٔ خبر: 19644157 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

لاوروف:

به دنبال کاهش تنش در سوریه هستیم

خبرگزاری تسنیم

"سامح شکری"‌وزیر امور خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه گفت که در این دیدار درباره موضوعات مهمی که بر اوضاع منطقه تاثیر دارد صحبت کردیم. درباره بحران سوریه و مبارزه با تروریسم نیز گفت و گو شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش بولتن نیوز،   "سامح شکری"‌وزیر امور خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه گفت که در این دیدار درباره موضوعات مهمی که بر اوضاع منطقه تاثیر دارد صحبت کردیم. درباره بحران سوریه و مبارزه با تروریسم نیز گفت و گو شد.

لاوروف نیز در این کنفرانس مطبوعاتی به بازماندگان قربانیان حادثه تروریستی چند روز پیش علیه اتوبوس مسیحیان در مصر تسلیت گفت.

وی افزود: درباره راه‌های تقویت همکاری با مصر و همکاری در زمینه شورای امنیت با یکدیگر گفت‌وگو کردیم.

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد: دوستانمان در مصر از مذاکرات آستانه درباره سوریه حمایت می‌کنند و به دنبال تعیین جزئیات مفهوم مناطق کاهش تنش در سوریه هستیم.

وی گفت: در گفت‌وگوها با مقامات مصر درباره اوضاع لیبی صحبت شد و از تلاش‌ها برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها حمایت می‌کنیم. همچنین درباره راه‌های حل موضوع فلسطین و راه‌حل دو دولت نیز گفت‌وگو کردیم.

لاوروف اضافه کرد: درباره از سرگرفته شدن پروازهای هوایی به مصر و راه‌های جلوگیری از اقدامات تروریستی در پروازهای هوایی گفت‌وگو کردیم و ما پیش شرطی برای از سرگرفته شدن پروازهای هوایی با مصر نمی گذاریم.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: از تمامی تلاش‌ها در مبارزه با تروریسم حمایت کرده و تلاش‌های مبارزه با تروریسم باید فراگیر و بدون استثناء باشد.

شکری نیز در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی گفت: در تلاش برای حمایت از مقامات لیبی برای مقابله با گروه‌های تروریستی که امنیت را تهدید می‌کنند، هستیم. گروه‌های تروریستی تهدیدی برای امنیت ملی مصر به شمار آمده و در تلاش برای متوقف کردن آنها هستیم.

وی هشدار داد: موضع ما در مقابله با هرگونه تهدید تروریستی برای امنیت ملی مصر قاطعانه خواهد بود.

نظر شما