شناسهٔ خبر: 19643897 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مهران رضوانی، محمد اصلاحی

ارائه مدل کسب وکار الکترونیکی صنعت بانکداری کشور با استفاده از روش شناسی پژوهش آمیخته

این مقاله با هدف ارائه مدل کسب وکار الکترونیکی در صنعت بانکداری ایران و با استفاده از روش شناسی پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) موردتحلیل قرا گرفته است.

صاحب‌خبر -

چکیده

این مقاله با هدف ارائه مدل کسب وکار الکترونیکی در صنعت بانکداری ایران و با استفاده از روش شناسی پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) موردتحلیل قرا گرفته است. ازاین رو پس از سنخ شناسی مدل‌های کسب وکار خدمات مالی ضمن انجام مصاحبه با تعداد 10 نفر از خبرگان و مدیران صنعت بانکداری کشور در سطوح مختلف طی مرحله کیفی، داده های بدست آمده با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی تجزیه و تحلیل شده وپرسشنامه‌ای طراحی گردیده که مبنای پژوهش کمی قرار گرفته است. پس از گردآوری داده های کمی و تحلیل آن ها با استفاده از نرم افزار SPSSنسخه 20 و با استفاده از روش های آماری توصیفی و آمار استنباطی، مدل نهایی تحقیق استخراج گردیده است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که مدل کسب و کار الکترونیکی صنعت بانکداری در برگیرنده 4 بعد اصلیارزش ارائه شده، مشتریان، تأمین کنندگان و مدیریت مالی است و در مجموع مؤلفه های اصلی در قالب 10 مقوله اصلی (محصول/خدمات، مشتریان هدف، کانال توزیع، وفاداری مشتریان، بیمه، منابع و شایستگی‌ها، شبکه همکاری یا شرکا،ساختار هزینه، ساختار درآمد و واسطه‌های الکترونیکی) طبقه بندی گردیده است. در انتها پیشنهادات تحقیقاتی و سیاستی، متناسب با قلمرو و مقولات احصایی در هر یک از محورهای مورد بررسی ارائه شده است.

کلیدواژه ها: مدل کسب‌وکار الکترونیکی؛ خدمات مالی؛ بانکداری الکترونیک؛ پژوهش آمیخته

نویسندگان:

مهران رضوانی: دانشیار گروه کارآفرینی سازمانی،دانشکده کارآفرینی ، دانشگاه تهران، تهران، ایران.

محمد اصلاحی: کارشناس ارشد مدیریت کارافرینی سازمانی، دانشکده کارآفرینی ، دانشگاه تهران، تهران، ایران.

فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع سازمانی - دوره 6، شماره 4، زمستان 1395.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.   

نظر شما