شناسهٔ خبر: 19643274 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

واکنش منصوریان به حضور پیروز قربانی

می‌خواهیم مربی استقلالی پرورش دهیم

علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال که قرارداد سه ساله‌ای با این باشگاه دارد، می‌خواهد تا پایان همکاری‌اش در این باشگاه بماند و تغییراتی در سیاست‌های استقلال ایجاد کند. در سال های اخیر، باشگاه استقلال همواره در لیگ مصرف‌کننده بوده است. آنها نه‌تنها بازیکن نساخته‌اند، بلکه در پرورش مربی هم ناکام بوده‌اند.

صاحب‌خبر -

معمولا کار به این شکل بوده که سرمربی نقش اصلی را ایفا می‌کرده و بقیه اعضا هم تنها برای این حضور داشته‌اند که علیه این و آن مصاحبه کنند و پاسخ دیگران را بدهند! منصوریان اما از ابتدای ورود به استقلال، یک سیاست مشخص داشت و گفت نباید علیه کسی مصاحبه شود. او در این باره می‌گوید: از روز اولی که آمدم گفتم نباید جواب پیشکسوت‌ها را بدهیم. در روزهای سخت ما، بعضی‌ها علیه استقلال حرف زدند، ‌ولی دیدید ما صبر کردیم و خدا را شکر می‌کنم الان خیلی‌ها همراه ما هستند.

منصوریان قصد دارد آینده استقلال را بسازد و در این راه اهدافی دارد ازجمله این که مربی پرورش بدهد. وقتی از او درباره حضور پیروز قربانی در کادر فنی استقلال پرسیدیم، پاسخ داد: هدف ما در باشگاه این است که بتوانیم برای آینده مربی تربیت کنیم و این کار را خواهیم کرد. پیشکسوت‌های زیادی در استقلال داریم که می‌توانند آینده روشنی در مربیگری داشته باشند، ولی بیرون می‌مانند و از آنها استفاده نمی‌شود. هدف ما این است که بتوانیم مربی استقلالی پرورش دهیم، چیزی که به فوتبال ما هم می‌تواند کمک کند. منصوریان پاسخ نمی‌دهد آیا پیروز قربانی قرار است به کادر فنی اضافه شود یا نه.

همچنین او هدف دیگری را هم دنبال می‌کند. منصوریان قصد دارد در استقلال بازیکن پرورش بدهد، کاری که باشگاه در 20 سال گذشته بندرت انجام داده است. استقلال معمولا مصرف‌کننده است و با هزینه‌های گزاف، بازیکنان دیگر باشگاه‌ها را به خدمت می‌گیرد که این مسأله ضرر سنگینی به آنها زده است. آخرین نسلی که استقلالی‌ها در آکادمی‌شان پرورش دادند خسرو حیدری، تیموریان، جباری و... بود که همین بازیکنان به تیم‌های دیگر رفتند و بعد با هزینه سنگین به استقلال بازگشتند!

منصوریان قصد دارد بازیکن بسازد و در این راه برنامه‌ریزی کرده است. او در این باره می گوید: ما تیم امیدی داریم که کلی بازیکن مستعد در آن حضور دارند و می‌توانند آینده باشگاه را بسازند. به همین خاطر من با باشگاه حرف زدم و قرار شد تیم امید زیر نظر تیم بزرگسالان باشد و دیگر از آکادمی جدا شود. به این ترتیب ما بازیکن‌سازی را با قدرت انجام می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم آینده باشگاه را بسازیم.

وعده ظهور 3پدیده

علیرضا منصوریان خیلی زود از جوانگرایی در استقلال نتیجه گرفت. او حالا به جایی رسیده که تصور می‌کند حضور بازیکنان جوان و ارزان بیشتر می‌تواند به تیم کمک کند. البته او تعدادی بازیکن باتجربه، نامی و گران‌قیمت هم در تیمش دارد که معتقد است با حضور آنها جوان‌ها می‌توانند باتجربه‌تر و پخته شوند. در فصلی که تمام شد بازیکنانی مثل برزای، اسماعیلی، حقدوست، کریمی، زکی‌پور و... برای استقلال بازی‌های زیادی کردند. این بازیکنان قیمت بسیار پایینی داشتند و در حقیقت سود زیادی به استقلال رساندند. منصوریان در تلاش است برای فصل جدید هم بازیکنانی بیاورد که بتوانند برای این بازیکنان رقیب باشند و استقلال خودش را به سطح بالاتری برساند. حتی بتازگی سرمربی استقلال در جمع استقلالی‌ها از این گفته که سه جوان در آستین دارد و این بازیکنان می‌تواند به پدیده‌های فصل بعد تیمش تبدیل شوند. او در این باره گفته است: سه چهار بازیکن جوان هستند که در نقل و انتقالات به تیم می‌آیند. مدت‌هاست آنها را زیر نظر گرفته‌ام و می‌توانند جزو پدیده‌های فصل لیگ برتر برای فصل آینده باشند. قطعا ما به جوانگرایی و جوان‌سازی در استقلال ادامه می‌دهیم.

نظر شما