شناسهٔ خبر: 19641761 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حكم اعدام براي 2 نفر از سارقان مسلح سوپرماركت‌هاي تهران

روزنامه جوان

دو نفر از پنج عضو شبكه سارقان مسلح سوپر‌ماركت‌هاي تهران در دادگاه انقلاب به اعدام محكوم شدند. حكم اعدام متهمان پس از تأييد در ديوان عالي كشور به شعبه اجراي احكام فرستاده شد و به زودي دو متهم اعدام مي‌شوند. سه عضو ديگر باند به تبعيد و حبس محكوم شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار ما، ماجراي سرقت‌هاي سريالي و مسلحانه اين باند پنج نفره از نيمه شب 23 آذرماه سال قبل آغاز شد. متهمان پس از آشنايي با يكديگر در شهرستان ورامين، ابتدا خودروي سمندي را در پوشش مسافر با تهديد اسلحه و چاقو سرقت كردند و در ادامه دست به سرقت‌هاي مسلحانه سريالي از سوپر‌ماركت‌ها و ساندويچي‌هاي سطح تهران و شهرهاي اطراف زدند. اعضاي اين باند فقط در يك شب از 9 سوپر‌ماركت و ساندويچي در تهران سرقت كردند.
اولين سرقت مسلحانه اين باند مخوف نيمه شب 23 آذر ماه سال قبل از يك سوپر‌ماركتي در حوالي افسريه بود. بررسي‌هاي تخصصي مأموران نشان داد در آخرين دقايقي كه صاحب سوپر‌ماركت قصد بستن مغازه‌اش را داشته، خودروي سمند سفيد رنگي جلوي آن توقف كرده و در حالي كه راننده پشت فرمان آماده حركت بوده است، چهار سارق مسلح نقابدار به داخل مغازه سوپر‌ماركت يورش برده و با تهديد اسلحه كلت كمري و چاقو تمامي دخل مغازه را سرقت كرده و به سرعت از محل گريخته‌اند.
 
دوربين‌هاي مداربسته، چهره نقابدار متهمان را شكار كرده بود و بررسي شماره پلاك خودروي سارقان هم نشان مي‌داد خودروي سمند سرقتي است. بنابراين مأموران در نخستين بررسي‌ها به سرنخي براي شناسايي اعضاي اين باند نرسيدند. در حالي كه مأموران تحقيقات خود را در شاخه‌هاي ديگري آغاز كرده بودند با چندين سرقت مشابه در سطح شهر تهران روبه‌رو شدند كه حكايت از آن داشت اعضاي اين باند پس از دستبرد به اين مغازه به سوپرماركت‌ها و ساندويچي‌هاي ديگري هم به همين شيوه دستبرد زده‌اند. بررسي‌هاي بعدي نشان داد، اعضاي اين باند از يكي از شهرهاي اطراف تهران وارد تهران مي‌شوند و سرقت‌هاي سريالي خود را از خيابان‌هاي جنوب شرقي تهران آغاز مي‌كنند و به طرف خيابان‌هاي شمال‌ غربي تهران ادامه مي‌دهند و در نهايت به مخفيگاه خود در شهرستان حاشيه تهران مي‌روند.  در حالي كه سارقان هر شب به سرقت‌هاي سريالي خود ادامه مي‌دادند، مأموران موفق شدند دو نفر از سارقان را كه از مجرمان سابقه‌دار بودند، شناسايي كنند.
 
بررسي مأموران نشان داد دو سارق سابقه‌دار شب قبل به جرم مستي دستگير شده‌اند و در زندان قرچك بازداشت هستند. همچنين مأموران در مخفيگاه متهمان در شهرستان قرچك يك اسلحه كلت كمري، 18 فشنگ جنگي، تعدادي شوكر و افشانه و چاقو و قمه كشف كردند.  دو متهم پس از بازداشت در بازجويي‌ها سه همدست خود را به پليس معرفي كردند و مأموران خيلي زود همدستان سارقان مسلح را بازداشت كردند.  پنج سارق مسلح در بازجويي‌ها، مقابل قاضي نصرتي، بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه 34 به 18 فقره سرقت مسلحانه اعتراف كردند.  سردسته باند كه مرد 30 ساله‌اي به نام محسن بود، در بازجويي‌ها گفت: من بازيگر تئاتر و قهرمان رشته دو ميداني بودم، اما وسوسه پولدار شدن مرا سارق مسلح كرد. وي ادامه داد: پدرم در كا‌ر ساخت و ساز و بود و وضع مالي خوبي داشت. مدتي قبل با پدرم اختلاف پيدا كردم كه با يكي از دوستانم تصميم گرفتم از راننده كاميون‌ها سرقت كنيم. ما دو نفري به كاميون‌هايي كه كنار جاده يا خيابان‌هاي خلوت پارك بودند، حمله مي‌كرديم و با تهديد چاقو پول‌هاي راننده‌هايشان را مي‌گرفتيم تا اينكه با سه نفر ديگر از دوستانمان باند سرقت سوپرماركت‌ها را طراحي و اجرا كرديم. چهار متهم ديگر در بازجويي‌ها با اعتراف به جرم خود حرف‌هاي سردسته باند را تأييد كردند.  پنج سارق مسلح پس از تحقيقات تكميلي، در دادگاه انقلاب محاكمه شدند. قاضي دو نفر از متهمان را به جرم محاربه به اعدام و سه نفر ديگر از اعضاي اين باند را به حبس و تبعيد محكوم كرد. چند روز قبل رأي دادگاه پس از تأييد در ديوان عالي كشور براي اجرا به شعبه اجراي احكام فرستاده شد. بنابراين دو نفر از اعضاي اين باند به زودي اعدام مي‌شوند.

نظر شما