شناسهٔ خبر: 19641460 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

استاد برجسته کاراته کشور درگذشت

اکبر اکرامی از اساتید و پیشکسوتان رشته کاراته ساعتی پیش بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

صاحب‌خبر -
باشگاه خبرنگاران: اکبر اکرامی از اساتید و پیشکسوتان رشته کاراته و رئیس سبک شیتوریو شیتوکای ایران، ساعتی پیش بر اثر ایست قلبی درگذشت.

استاد اکرامی تمرینات خود را در کاراته و در روش کان‌ذن ریو که در آن زمان اولین و تنها سبک رسمی کاراته ایران بود، در اواخر دهه چهل آغاز نمود. اواخر دهه شصت مدیریت کاراته کشور دچار تغییر شد و به دنبال آن در اواسط سال 1369 با هماهنگی فدراسیون کاراته وقت (در زمان ریاست حبیب الله ناظریان) تنی چند از اساتید، از جمله احسانی، تن‌زاده و اکرامی به منظور استاندارد و هماهنگ‌سازی تکنیک‌ها و کاتاهای این سبک، تمرینات اولیه خود را در سبک شیتوریو شیتوکای زیر نظر مستقیم استاد مانزو ایواتــا ریاست فدراسیون جهانی شیتوریو و استـاد یـامـاسـاکی (از مدرسین برجسته فدراسیون جهانی شیتوکای) در ژاپن آغاز نمودند. 

پس از کسب مهارت‌های لازم از فدراسیون شیتوکای کاراته‌دو‌ ژاپن و مراجعت به میهن اسلامی، در اواخر سال 1369 انجمن شیتوکای کاراته‌دو ایران رسماً فعالیت خود را آغاز نمود.

استاد اکبر اکرامی از سال 1371 هدایت این سبک را در ایران پذیرفت و به عنوان نماینده جهانی این سبک نیز برگزیده شد.

این ضایعه را به جامعه کاراته و خانواده گرامی آن مرحوم تسلیت گفته و صبر و شکیبایی برای بازماندگان و غفران الهی را برای وی ازخداوند متعال خواستار است.

نظر شما