شناسهٔ خبر: 19641190 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شمارش معکوس برای اعدام دزدان سوپرمارکت‌ها

- حکم اعدام ۲ نفر از اعضای باند سارقان مسلح که در یک شب به ۹ سوپرمارکت و رستوران و فست فود در پایتخت دستبرد زده بودند تأیید شد.

صاحب‌خبر -

3 عضو ديگر اين باند نيز به حبس و تبعيد محكوم شدند. اعضاي اين گروه مخوف سرقت‌هايشان را از 23آذر 95شروع كردند. آنها در نخستين شب با استفاده از يك خودروي سمند به سوپرماركتي در جنوب شرق تهران دستبرد زدند. 3نفر از دزدان كه نقاب به صورت داشتند از ماشين پياده شده و وارد مغازه شدند. يكي از آنها قمه و شمشير و ديگري اسلحه و شوكر در دست داشت كه با آن صاحب سوپرماركت را تهديد به قتل كردند. در ادامه نفر سوم خودش را پشت دخل رساند و تمامي پول‌هاي موجود در آن را سرقت كرد.

به‌دنبال اين سرقت دستگيري دزدان مسلح در دستور كار پليس قرار گرفت. هنوز ردي از آنها به‌دست نيامده بود كه گزارش چند سرقت مشابه ديگر هم به مأموران رسيد و اين نشان مي‌داد كه دزدان خشن به‌صورت سريالي و سازمان يافته نقشه‌هاي خود را پيش مي‌بردند. به گفته مالباخته‌ها دزدان در تمامي سرقت‌ها از خودروي سمندي سفيد رنگ استفاده مي‌كردند كه در ادامه تحقيقات مشخص شد پلاك خودرو سرقتي است.

جست‌وجو براي دستگيري دزدان ادامه داشت تا اينكه آنها مخوف‌ترين سرقتشان را مرتكب شدند. دزدان نقابدار در يك شب به 9رستوران و سوپرماركت از جنوب شرق تا غرب پايتخت، دستبرد زدند. آنها از ساعت 23سرقت‌هاي مسلحانه را آغاز كردند و ساعت يك بامداد همان شب و پس از آخرين سرقت گريختند. آنها در همه سرقت‌ها با اسلحه، قمه و شمشير صاحبان رستوران‌ها و سوپرماركت‌ها را تهديد به قتل كردند و موجودي دخل را به سرقت بردند.

كارآگاهان سرانجام با انجام اقدامات اطلاعاتي هر 5سارق مسلح را شناسايي كردند و آنها را در عملياتي غافلگيرانه در قرچك و تهران به دام انداختند. اين گروه مخوف پس از دستگيري پيش روي قاضي نصرتي بازپرس دادسراي ويژه سرقت قرار گرفتند و به ارتكاب 18فقره سرقت اقرار كردند.

آنها مدعي شدند كه در اين سرقت‌ها 30ميليون تومان پول گيرشان آمده است. سركرده باند كه مدعي بود بازيگر تئاتر و بدلكار است و در يكي از سريال‌هاي معروف هم بدلكاري كرده در بازجويي‌ها گفت: همه‌‌چيز براي من يك بازي مهيج بود و چون علاقه زيادي به ديدن فيلم‌هاي هاليوودي دارم تصميم گرفتم به سبك اين فيلم‌ها به مغازه‌ها حمله كنيم و دست به سرقت بزنيم تا هم هيجان را تجربه كرده باشيم و هم مشكل مالي‌مان حل شود.

وي درخصوص جزئيات سرقت سمند گفت: با 2نفر از بچه‌هاي باند در ترمينال جنوب سوار خودروي سمند شديم و در بين راه با تهديد شمشير و گاز اشك‌آور روي راننده آن، خودرو را سرقت كرده و راننده را به بيرون از ماشين انداختيم. پس از آن اسلحه‌اي در ورامين خريدم و راهي مغازه‌ها شديم. سركرده باند به جز اين دزدي‌ها به سرقت از 2راننده كاميون حوالي آزادگان هم اقرار كرد و گفت: با همدستانم با تهديد شوكر و شمشير به سراغ راننده‌هايي كه كنار جاده توقف كرده بودند رفتيم و اموالشان را سرقت كرديم.

پس از تكميل تحقيقات قاضي پرونده براي 2نفر از متهمان اين باند درخواست محاربه كرد و پرونده پس از صدور كيفرخواست به دادگاه انقلاب فرستاده شد. 2نفر از متهمان پس از محاكمه در دادگاه انقلاب محارب شناخته و به اعدام و مابقي به جرم سرقت مسلحانه به حبس و تبعيد محكوم شدند. احكام صادره با اعتراض متهمان به ديوان عالي كشور فرستاده شد كه قضات ديوان نيز مهر تأييد بر آن زدند. به اين ترتيب آنها به اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شدند و شمارش معكوس براي اجراي حكم اعدام آغاز شد.

نظر شما