شناسهٔ خبر: 19639103 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حجت‌الاسلام نیازی در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد

جمله‌ای که رهبر انقلاب در دیدار با مرحوم پهلوان گفتند

R1392/P1011117/S4,37/CT11

رئیس اسبق سازمان بازرسی کل کشور از خاطره دیدار با رهبر معظم انقلاب همراه با مرحوم حجت‌الاسلام حاج شیخ حسن پهلوانی گفت.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمد نیازی، رئیس اسبق سازمان بازرسی کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگار پویا و در حاشیه مراسم تشییع پبکر مطهر حجت‌الاسلام حاج شیخ حسن پهلوانی تهرانی که امروز صبح در میدان قیام تهران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت درگذشت این عالم اخلاقی و با ابراز اینکه "مرحوم پهلوانی جزو گوهرهای نایاب و گمنام کشورمان بود"، افزود: وی شخصیت کم‌نظیری بود که با فقدانشان ــ به‌تعبیر روایات‌مان ــ رخنه‌ای در عالم اسلام به وجود آمد که به‌راحتی قابل جبران نیست که بخشی از آن به‌دلیل مراودات ایشان با علامه طباطبایی و مرحوم انصاری همدانی در مقام شاگردی بود.

وی اظهار کرد: در جلسه‌ای که همراه با مرحوم پهلوانی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، رهبر انقلاب فرمودند "من غبطه می‌خورم به حال کسانی که توفیق زیارت آقای پهلوانی را دارند" و این نشان می‌دهد که وی شخصیت کم‌نظیر و از اولیایی بود که با نفس آنها شهر و کشورمان امنیت پیدا می‌کرد.

حجت‌الاسلام نیازی ساده‌زیستی مرحوم پهلوان را یکی از ویژگی‌های بارز آن عالم نستوه معرفی کرد و افزود: هر زمانی خدمت مرحوم پهلوانی می‌رسیدیم و توفیق زیارت وی را پیدا می‌کردیم، هیچ تعلق خاطری از ایشان نسبت به دنیا نمی‌دیدیم. از سوی دیگر ایشان بسیار ساده‌زیست بود و در خانه محقری زندگی می‌کرد. هر زمان خدمت مرحوم پهلوانی حضور می‌یافتیم، احساس می‌کردیم از تمام دنیا جدا شدیم.

انتهای پیام/*

نظر شما