شناسهٔ خبر: 19637691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی:

مجوز ارسال پلاسمای خون از خراسان‌جنوبی به ‌اتریش صادر شد

بیرجند- مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی گفت: مجوز ارسال پلاسمای مازاد برای تهیه فرآورده‌های خونی به شرکت اکتا فارمای وزارت بهداشت اتریش، برای نخستین بار در خراسان جنوبی اخذ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا عاملی ظهر دوشنبه در آئین ارسال پلاسمای خون از خراسان جنوبی به اتریش اظهار داشت: کارشناسان این شرکت در اسفندماه سال گذشته از اداره‌کل انتقال خون خراسان جنوبی بازرسی کردند و پس از تایید استاندارد فرآیندهای فنی، مجوز ارسال پلاسمای مازاد استان به اتریش را صادر کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون برخی استان‌ها مجوز ارسال پلاسما داشتند افزود: پیش از این، پلاسمای مازاد استان برای استفاده در بیمارستان‌ها به خراسان رضوی ارسال و پلاسمای مازاد خراسان جنوبی به صورت ۱۰۰ درصد برای تهیه فرآورده‌های خونی به خارج از کشور ارسال می‌شد.

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی بیان کرد: در اتریش از پلاسمای خون، فرآورده‌هایی نظیر آلبومین، فاکتور ۸، فاکتور ۹، ایمونو گلوبولین تهیه و سپس به کشور بازگردانده می شد.

عاملی افزود: براساس این مجوز سالیانه حدود ۱۵ هزار پلاسمای مازاد خراسان جنوبی برای تهیه فرآورده‌های خونی به اتریش ارسال خواهد شد.

نظر شما