شناسهٔ خبر: 19637631 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر فدراسیون هندبال خبر داد:

خطر تعلیق هندبال رفع شد/ آسیا جریمه تیم جوانان دختر را بخشید

دبیر فدراسیون هندبال با تائید خبر بخشودگی یکی از جرایم هندبال ایران گفت: با بخشوده شدن جریمه انصراف تیم جوانان دختر، خطر تعلیق هندبال رفع شد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رجبی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با تلاش و اعتبار آقای رحیمی رئیس فدراسیون هندبال با مسئولین آسیایی پیرامون جرایم تیم های ملی ایران که از حضور در مسابقات مختلف این قاره انصراف داده بودند یکی از جرایم بخشیده شد.

وی افزود: با بخشوده شدن جریمه انصراف تیم جوانان دختر از سوی کنفدراسیون هندبال آسیا خطر تعلیق هندبال ایران فیصله یافت.

دبیر فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: درست در بد ورود آقای رحیمی به فدراسیون هندبال متوجه شدیم که در حاشیه رقابتهای قهرمانی هندبال زنان آسیا در کره قرعه کشی مسابقات جوانان صورت گرفته است. این در حالی بود که کمتر از دو ماه و نیم به مسابقات زمان داشتیم و از آن سو نه تدارکاتی و نه تیمی به عنوان جوانان دختر در اختیار فدراسیون بود که بخواهد زمینه آماده سازی شان در این رقابتها را فراهم کند. به همین دلیل از حضور در مسابقات انصراف دادیم.

وی تاکید کرد: ما در مجموع ۴ جریمه اصلی در کنفدراسیون هندبال آسیا به دلیل عدم حضور تیم های نوجوانان و جوانان دختر و پسرمان در رقابتهای قهرمانی آسیا داریم. طبق قانون در صورت انصراف، تیم ها نه تنها متحمل جریمه می شوند بلکه از حضور در دوره بعد رقابتها نیز محروم خواهند شد اما با رایزنی صورت گرفته جریمه تیم دختران جوان بخشیده شده و بحث محرومیت از حضور این تیم در دوره بعد رقابتها نیز لغو شده است.

رجبی تصریح کرد: با تلاش رئیس فدراسیون مابقی این جرایم به صورت اقساط دریافت خواهد شد که اولین سر رسید رسمی این اقساط در این ماه است البته یک قسط این اقساط پرداخت شده است. مبلغ هر قسط و چگونگی پرداخت آن در آینده بستگی به اعتبارات فدراسیون خواهد داشت.

دبیر فدراسیون هندبال بیان داشت : اما مسئله این است که ما از قبل جرایمی داریم و آسیا به ما مهلتی بابت پرداختها داده است که باید از ماه آینده این قسط ها پرداخت گردد و در صورت عدم پرداخت این جرایم ما باز هم به همان پروسه قبل برمی گردیم.

وی با تاکید بر اینکه نامه کنفدراسیون هندبال آسیا مبنی بر بخشودگی جریمه و محرومیت این تیم به دست ما رسیده است، ادامه داد: خوشبختانه با این اتفاق آن خطر تعلیقی که فدراسیون هندبال ایران را تهدید می کرد رفع شده است. در صورتی که این مسئله حل نمی شد تیم های ما برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا رده های سنی مختلف مشکل داشتند که با این بخشیدگی بحث این تعلیق فیصله یافت.

نظر شما