شناسهٔ خبر: 19637576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وب‌سایت کتابخانه گویای رضوی شروع به کار کرد

مشهد- به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، وب‌ سایت کتابخانه گویای رضوی به منظور ارائه خدمات الکترونیکی به اعضای این کتابخانه ویژه روشن‌دلان شروع به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، مسئول کتابخانه گویای رضوی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: این وب‌سایت تخصصی با هدف برقراری ارتباط و تعامل بهتر با مخاطبان، گسترش فعالیت‌های مجازی و اطلاع‌رسانی بیشتر خدمات کتابخانه گویای رضوی راه‌اندازی شده است.

علی وظیفه‌دان ادامه داد: آشنایی با کتابخانه گویای رضوی، دانلود کتاب‌های صوتی، درخواست منابع و مشاهده لیست منابع صوتی موجود، از جمله خدمات این وب‌سایت به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به بخش عضویت وب‌سایت کتابخانه گویای رضوی و پس از تکمیل فرم مربوطه به عضویت رایگان این کتابخانه درآیند، افزود: خبرنامه، اخبار روشن‌دلان، ویژه‌نامه و انجمن گفت‌وگو از دیگر خدمات وب‌سایت این کتابخانه است.

وظیفه‌دان، راه‌اندازی این وب‌سایت را خدمتی ارزشمند به اعضای کتابخانه گویای رضوی دانست و بیان کرد: بخش عمده‌ای از روشن‌دلان عضو این کتابخانه در خارج مشهد و استان‌های دیگر کشور سکونت دارند و به‌صورت غیرحضوری از خدمات کتابخانه استفاده می‌کنند و منابع برای آنان ارسال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه عضویت و ارائه خدمات کتابخانه گویای رضوی برای تمامی روشن‌دلان، رایگان انجام می‌شود، اضافه کرد: بیش از هشت هزار و ۷۰۰ منبع اطلاعاتی در این کتابخانه در دسترس افزون بر ۲۰۰ عضو فعال از دانش‌آموز و دانشجو گرفته تا کارمند و صاحبان مشاغل آزاد قرار دارد.

مسئول کتابخانه گویای رضوی گفت: این کتابخانه در سال ۱۳۸۳، با هدف ارائه خدمات آموزشی، علمی و فرهنگی به روشن‌دلان، پس از گردآوری و آماده‌سازی منابع و تجهیزات قابل استفاده آنان، در مکان کتابخانه آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) منطقه طلاب مشهد راه‌اندازی و با استقبال بی‌نظیر نابینایان و کم‌بینایان روبرو شده است.

وی ادامه داد: اعضای کتابخانه می‌توانند از تجهیزات موجود در محل کتابخانه، تهیه رونوشت از منابع اطلاعاتی موجود بر روی DVD یا هر نوع حافظه جانبی دیگر، خدمات امانت منابع، خدمات کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی و تحویل رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضاء در مشهد، ارسال منابع درخواستی اعضاء به سراسر ایران از طریق پست، استفاده کنند.

وظیفه‌دان تصریح کرد: کتابخانه گویای رضوی به منظور دسترسی آسان‌تر منابع مورد نیاز نابینایان، غنی‌تر شدن کتابخانه‌های ویژه نابینایان و حمایت از کتابخانه‌های تازه تأسیس، منابع خود را با سایر کتابخانه‌ها و مراکز مربوط به نابینایان مبادله می‌کند.

وی گفت: وب‌سایت این کتابخانه به نشانی «library.aqr.ir/gooya»، در زیرپرتال سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در دسترس علاقه‌مندان به‌ویژه اعضای روشن‌دل کتابخانه قرار دارد.

نظر شما