شناسهٔ خبر: 19637441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرپرست حج و زیارت استان سمنان:

۱۳۳۵ نفر از استان سمنان به حج تمتع اعزام می‌شوند

R41366/P41362/S6,64/CT11

سرپرست حج و زیارت استان سمنان گفت: ۱۳۳۵ نفر از استان سمنان به حج تمتع اعزام می‌شوند و تاکنون ۷۵ درصد از این افراد مراحل نهایی ثبت‌نام را انجام دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، خلیل دل‌پاک ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت‌نام زائران حج تمتع اظهار داشت: تاکنون هزار و 335 نفر از استان سمنان برای سفر حج تمتع ثبت‌نام کردند که قبض ثبت‌نام آنان تا تاریخ تیرماه سال 85 است.

وی با اشاره به اینکه 75 درصد از این زائران روند ثبت‌نام خود را به‌طور کامل طی کردند و ثبت‌نام آنان قطعی است افزود: افرادی که تاکنون برای تکمیل روند ثبت‌نام اقدامی مکردند باید هرچه زودتر نسبت به انجام این مهم با مراجعه به دفاتر حج و زیارت در سطح استان اقدام کنند.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان از اعزام حجاج به همت 10 کاروان در استان سمنان خبر داد و گفت: تعداد هشت کاروان از کاروان‌های قدیمی است که پیش‌ازاین سابقه زیادی در اعزام حجاج از استان سمنان را داشته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ظرفیت کاروان‌های استان سمنان تکمیل‌نشده است خاطرنشان کرد: دو کاروان جدید نیز برای اعزام حجاج از استان سمنان پیش‌بینی شده است.

دل‌پاک با بیان اینکه ظرفیت کاروان‌های استان سمنان در سال 96 افزایش‌یافته است اذعان کرد: امسال 115 نفر بیش از سهمیه استان سمنان می‌توانند به سفر حج اعزام شوند.

وی با تأکید بر اینکه کاروان‌های استان سمنان مدینه‌دوم هستند یادآور شد: حجاج سمنانی در ابتدا به مکه سفر می‌کنند و سپس به مدینه می‌روند.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان با تأکید بر اینکه تمامی حجاج باید پاسپورت خود را تا تاریخ پنجم اسفندماه 96 تمدید کنند گفت: داوطلبان حج امسال از افرادی هستند که از 23 فروردین الی 21 اردیبهشت‌ماه در شعب بانک کلی اقداماتی را برای ثبت‌نام اولیه حج تمتع انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه برای ثبت‌نام اولیه مبلغ 10 میلیون تومان باید از سوی داوطلب حج ودیعه گذاری شود اضافه کرد: افرادی که برای ثبت‌نام مدارک خود را تکمیل کردند موظف هستند در تاریخ مقررشده مدارک خود را به دفتر حج و زیارت استان سمنان تحویل دهند.

دل‌پاک اظهار داشت: هزینه ثبت‌نام حجاجی که در سال 96 به حج تمتع اعزام می‌شوند حداقل 11 میلیون و 400 هزار تومان و حداکثر 12 میلیون 670 هزار تومان پیش‌بینی شده است.

گفتنی است دل‌پاک صبح امروز با صدور حکمی از سوی سازمان حج و زیارت کشور به‌عنوان سرپرست جدید حج و زیارت استان سمنان منصوب‌شده است و امروز نخستین روز کاری او بود.

انتهای پیام/

نظر شما