شناسهٔ خبر: 19637399 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

مدیر جامعه‌الزهرا(س):

فهم عظمت و سعه رحمت خداوند در ماه مبارک رمضان برای ما ممکن نیست

ابنا

مدیر جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: سیره، منش و روش تربیتی حضرت زهرا(س) را مبنای حرکت در جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمود مدنی»، مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) دیروز یکشنبه ـ ۷ خردادماه ـ در اولین جلسه از سلسله جلسات منشور فاطمی بر مبنای سیره حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) که با حضور اساتید، کارکنان و طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: خدا رو شاکر و سپاسگزاریم که به ما توفیق داد که وارد ضیافت‌خانه او و ماه سراسر برکت و رحمت شویم و به تعبیر امام سجاد(علیه‌السلام) وارد سلام شده ایم که امید است قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

فهم عظمت و سعه رحمت خداوند در ماه مبارک رمضان برای ما ممکن نیست

وی اظهار داشت: فهم عظمت و سعه رحمت خداوند در ماه مبارک رمضان برای ما ممکن نیست و دست ما از رسیدن به شاخه‌های معرفت کوتاه است؛ همانطورکه پیامبر گرامی اسلام(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) می فرمایند: «اگر بنده می‌دانست که در ماه مبارک رمضان چه نصیب او می‌شود، دوست داشت که تمام سال، رمضان باشد».

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با اشاره به درک و معرفت حضرت سید الساجدین (علیه‌السلام) از ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: امام سجاد(علیه‌السلام) در صحیفه کامله سجادیه با ماه مبارک رمضان سخن می‌گویند که این امر نشان می‌دهد که ماه مبارک رمضان مانند سایر فصول سال نیست، بلکه موجودی است که در قیامت حق شفاعت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی ادامه داد: ما متوجه ماهیت موجودی ماه مبارک رمضان نمی‌شویم، اما وقتی به کلام سید الساجدین(علیه‌السلام) دقت می‌کنیم می‌بینیم که ایشان به ماه رمضان سلام می‌کنند و این در حالی است که ما به جماد سلام نمی‌کنیم و باید به موجودی زنده سلام کرد که بتواند پاسخ بدهد.

وی بیان داشت: امام سجاد(علیه‌السلام) به ماه مبارک رمضان به عنوان شهرالله سلام می‌فرستند و می‌فرمایند: «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَهْرَ اللَّهِ الْاَکْبَرَ وَ یا عیدَ اَوْلِیآئِهِ ... اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَکْرَمَ مَصْحُوبٍ مِنَ الْاَوْقاتِ وَ یا خَیْرَ شَهْرٍ فِى الْاَیّامِ وَ السّاعاتِ، ... اَلسَّلامُ عَلَیْکَ مِنْ مُجاوِرٍ رَقَّتْ فیهِ الْقُلُوبُ، وَ قَلَّتْ فیهِ الذُّنُوبُ ... اَلسَّلامُ عَلَیْکَ مِنْ ناصِرٍ اَعانَ عَلَى الشَّیْطانِ، ... اَلسَّلامُ عَلَیْکَ ما اَکْثَرَ عُتَقآءَ اللَّهِ فیکَ؛ سلام بر تو اى بزرگ‏ترین ماه خدا و اى عید عاشقان حق، ... سلام بر تو اى کریم‏ترین همنشین از میان اوقات و اى بهترین ماه در روزها و ساعات، ... سلام بر تو اى همسایه‏اى که دلها نزد تو نرم شد، و گناهان در تو نقصان گرفت، .. سلام بر تو اى یاورى که ما را در مبارزه با شیطان یارى دادى،... سلام بر تو که چه بسیارند آزاد شدگان حضرت حق در تو».

تمام ماه مبارک رمضان عید است

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: سلام امام سجاد(علیه‌السلام) به ماه مبارک رمضان نشان می‌دهد که تمام ماه مبارک رمضان عید است؛ روزها و ساعت به ساعت ماه مبارک رمضان، عید است و جایی است همه دردها در آن درمان می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی تأکید کرد: ماه مبارک رمضان همانند رفیقی است که راه‌های انسان و مسیر خیر و برکت را بر ما آسان می‌کند و این فرصتی است که ما در آن قرار گرفتیم و باید سجده شکر به جای آوریم که باران رحمت الهی بر دل و جان ما فرو فرستاده است.

وی بالاترین عذاب خدا را قساوت قلب دانستند و عنوان کرد: در روایتی آمده اگر عالمی فاسد و اسیر دنیا شد خداوند حلاوت عبادت و ذکر را از او می‌گیرد.

ماه مبارک رمضان فرصتی برای زدودن دردهای بی درمان است

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بابیان اینکه در ماه مبارک رمضان دل‌ها آماده شکستن است و خداوند بندگان را با خود همراه می‌کند، تصریح کرد: این تحولات معنوی انسانی در طول ماه مبارک رمضان ادامه دارد تا جایی که می‌بینیم شب قدر همه زیر سایه قرآن آمده و العفو می‌گویند.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با بیان اینکه امام سجاد (علیه‌السلام) خطاب به ماه مبارک رمضان می‌فرمایند «سلام بر تو که ما را در مقابله با دشمن یاری می‌کنی»، ادامه داد: با اوصافی که امام سجاد (علیه‌السلام) در ارتباط با ماه رمضان دارد باید درک کنیم عید واقعی چه زمانی است.

وی با بیان اینکه انسان درد بی درمان‌هایی مانند خطای مدیونی در کودکی، شنیدن غیبت و تمسخر دیگران بسیار دارد، تأکید کرد: برای دوای این دردهای بی‌درمان خداوند ماه مبارک رمضان را برای ما قرار داده تا خود را از این دردها بزداییم.

والدین باید نام درست برای فرزند خود انتخاب کنند

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ادامه به برگزاری سلسله جلسات «منشور فاطمی؛ بر مبنای سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها)» اشاره کرد و اظهار داشت: ما منسوب به حضرت زهرا(سلام الله علیها) هستیم و به آن حضرت انتساب داریم، بنابراین باید بدانیم چه وظیفه ای داریم و اقتضای این که در خانه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) خدمت رسانی کنیم، چیست.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با بیان اینکه مسئله نامگذاری مسئله ساده‌ای در میان مردم است، افزود: در روایات اسلامی، از حقوق فرزند شما بر شما، انتخاب اسم و مسئله نامگذاری است و آمده که بچه‌ها را قبل از آن که متولد می‌شوند اسم بگذارید و حتی اگر جنسیت آن را نمی‌دانید دو نام برای آن بگذارید.

وی تصریح کرد: والدین باید نام درست برای فرزند خود انتخاب کنند، زیرا در قیامت و در ملا عام با این اسم صدا خواهند زد.

نامگذاری جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) صرف تیمن و تبرک نیست

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) یادآور شد: اسم‌گذاری نیز چهار نوع است؛ اسم گذاری بی مناسبت یعنی هیچ رابطه‌ای میان مسمی و اسم نیست؛ گاهی نامگذاری به علت بیان کارکرد است؛ گاهی نیز از روی تیمن و تبرک صورت می‌گیرد و نوع چهارم نیز اسم‌هایی روی مکان‌ها و اشخاصی برای بیان شیوه، روش، منش کار و حرکت در آن مسیر گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با اشاره به نامگذاری جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به نام حضرت فاطمه(سلام الله علیها) بیان کردند: این نام انتخاب شده است که ما توجه به این حقیقت پیدا کنیم که ما با کارمندان دیگر اداره تفاوت داریم زیرا ما به این اسم تعلق و امید داریم و باید تلاش کنیم در مسیر سیره و منش و روش ایشان حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: نامگذاری جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با حساب و کتاب است؛ نامگذاری جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) صرف تیمن و تبرک نیست؛ بلکه جامعه‌ای است که باید زهرایی تربیت کند و مخاطبان آن زهرایی باشند و همه اینها بار مسئولیت همه ما را سنگین تر می‌کند.

همه ما به حضرت زهرا(سلام الله علیها) مدیون هستیم

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه با توسل وارد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شویم، عنوان کرد: تاریخ گذشته جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که با تلاش و فعالیت رقم خورده، تاریخ درخشانی است و امروز هم باید در خدمت رسانی به آن دقت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی تصریح کرد: همه ما به حضرت زهرا(سلام الله علیها) مدیون هستیم، اما در عین حال امید داریم که مشمول عنایت آن حضرت باشیم که برای این امر، اقتضائاتی وجود دارد که در ماه مبارک رمضان آن اقتضائات را مرور می‌کنیم.

حضرت زهرا(سلام الله علیها) امهات الشیعه هستند

وی اظهار داشت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) امهات الشیعه و مادر ما هستند، علامه امینی(ره) می‌فرمودند که هر کس محبت حضرت زهرا(سلام الله علیها) را داشته باشد، می‌تواند به آن حضرت مادر بگوید.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در پایان اظهار امیدواری کرد که مجموعه مسائلی که در زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) نمود و تجلی پیدا کرده و حضرت زهرا(سلام الله علیها) به منشور انسانیت و فضائل و عظمت تبدیل شده است، در زندگی ما بازتاب داشته باشد و زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد.

....................
پایان پیام/ 167

نظر شما