شناسهٔ خبر: 19637359 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نگاهی به پنل‌های سومین کنفرانس بین‌المللی پلاتفورم «دابران» در سلیمانیه

پنل‌های مختلفی در سومین کنفرانس بین‌المللی پلاتفورم «دابران» (گسیختگی) و سومین کنگره زنان آزاد و جامعه روشنگر در شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، سومین کنفرانس بین‌المللی پلاتفورم «دابران» (گسیختگی) و سومین کنگره زنان آزاد و جامعه روشنگر با سرپرستی «ملا بختیار» از شخصیت‌های برجسته سیاسی اقلیم کردستان و «سامی هادی» مسئول کمیته برگزاری این کنفرانس و با حضور تعدادی از چهره‌ها و شخصیت‌های ایرانی، کُرد، عرب و شخصیت‌هایی از کشورهای اروپایی؛ در تالار پروفسور «عزالدین مصطفی رسول» در هتل «گراند میلیونیوم» شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق برگزار شد که پنل‌های تخصصی با موضوعات مختلف برگزار شد و مقالات علمی نیز ارائه شد.

در نخستین پنل سومین کنفرانس بین‌المللی پلاتفورم «دابران» با موضوع «تفاهمنامه‌های بین‌المللی و قوانین ملی وژه زنان» که مدیریت آن را «ئه‌مه‌ل جلال» بر عهده داشت؛ «پیشرو حمه جان عزیز» در مورد «خشونت علیه زنان در اسناد بین‌المللی و مسئولیت دولت در حل آن»،  «نیکولا اشرف شالی» در مورد «حقوق زنان در قوانین عمومی بین‌المللی و اجرایی کردن آن در اقلیم کردستان» و «جوان سلمان» در مورد «منشور حقوقی سازمان ملل و تأثیر آن بر روی حقوق زنان» مطالب و مقالاتی ارائه دادند و پس از آن حاضران در سالن هتل «گراند میلیونیوم» شهر سلیمانیه نظرات و سؤالات خود را مطرح کردند.

در دومین پنل نیز که با مدیریت «طه حمه ئه‌مین» برگزار شد؛ «هوزان محمود» در مورد «اهمیت هوشیاری در برابر تجاوز جنسی»، «چومان هردی» در مورد «حاکمیت و مکانیزم‌های مخفی در سیستم‌های مردسالار» و «نگار ابراهیم» در مورد «بحران هویت و سوبژکتیو زن کُرد» مقالاتی ارائه دادند و به سؤالات حاضران پاسخ گفتند.

در سومین پنل کنفرانس بین‌المللی پلاتفورم «دابران» با موضوع «هژمونی سنت و آیین در مورد زن» که مدیریت آن را  «حیدر لشکری» بر عهده داشت؛  «منی الفیاض» در مورد «دولت ملی در میان به کاربردن آیین و زندگی»، «سیران آتش» در مورد «اسلام و حقوق زنان در عصر کنونی»، «بسمه محمد» در مورد حضور سیاسی زنان در میان آیین و سنت» و  «فالح عبدالحبار» در مورد «آیین، عقلانیت و نگاه دقیق ملی اجتماع؛ نگاه تیزبین باز فکری» مطالب و مقالاتی ارائه دادند و پس از آن حاضران در سالن نظرات و سؤالات خود را ارائه کردند.

چهارمین نشست این کنفرانس با موضوع آزاد در مورد «قوانین فمنیزم روشنگری» برگزار شد و در پنجمین پنل نیز که با موضوع «داعش و سلفی جهادی» با مدیریت «عبدالله عالایی» برگزار شد؛ «صلاح صدیق سعید» در مورد «جایگاه روحی ـ روانی و اجتماعی کودکان مسلح داعشی و اهمیت آگاه کردن آنها از اجتماع»، «سوران سیوکانی» در مورد «اعتقادات و روشهایی که داعش آنها را بوجود می‌آورند» و «ارسلان رحمان» در مورد «گفتار داعش به سمت اقلیم کردستان و جنگ روانی که در رسانه‌ها ایجاد می‌کنند» مطالب و مقالاتی ارائه دادند.

در ششمین پنل این کنفرانس، که مدیریت آن را  «شبنم یحیی» بر عهده داشت؛ «یان بویر فیندهایم» در مورد «جهادیسم در غرب و شرق» و «ارشد حمه مه‌حمو» و «ماجد حسن علی» در مورد «ربودن دسته جمعی زنان ایزدی از جنگ جلولا تا سنجار (شنگال)» مقالاتی ارائه دادند و پس از آن با حاضران به گفت‌وگو پرداختند.

در هفتمین پنل کنفرانس بین‌المللی پلاتفورم «دابران» با موضوع «تئولوژی آیین در عصر کنونی» که با مدیریت «بهمن طاهر نریمان» برگزار شد؛ «ابراهیم محمود» در مورد «دروازه بعد از جهانی‌شدن؛ با قیامت کردن نزد سلفی‌های فکری معاصر»، «دارا عبدالرحمان» در مورد «آیین و تئولوژی از دید سلفی‌گری» و دکتر «حیدر لشکری» در مورد «روبرو شدن با سلفیت وهابی و سلفی‌گری طریقت» به ایراد سخنرانی پرداختند.

در هشتمین پنل این کنفرانس، که مدیریت آن را «ابتسام اسماعیل» برعهده داشت؛ «جرج الفار» در مورد «فلسفه و هوشیاری آیین»، «سیروان احمد» در مورد «اسلام و دولت» با نگاهی به داعش و  «شوان عثمان مصطفی» در مورد «نگاه شرق شناسان به اسلام» مطالب و مقالاتی ارائه دادند و پس از آن با حاضران به گفت‌وگو پرداختند.

در نهمین پنل کنفرانس بین‌المللی پلاتفورم «دابران» که مدیریت آن را «ابراهیم ملازاده» برعهده داشت؛ «توماس فیرت»، «میشل لیزنبرگ»، «توفیق شومر» و  «کاید عزت کاید» به ایراد سخنرانی پرداختند.

در دهمین پنل سومین کنفرانس بین‌المللی پلاتفورم «دابران» (گسیختگی) و سومین کنگره زنان آزاد و جامعه روشنگر نیز که مدیریت آن را  «عادل باخه‌وان» استاد دانشگاه پاریس برعهده داشت؛ «آلن تورن» جامعه‌شناس، فیلسوف و نظریه‌پرداز مشهور فرانسوی در مورد «ملت و آیین در جهان امروز» به ایراد سخنرانی پرداخت.

نظر شما