شناسهٔ خبر: 19637189 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تظاهرات خشونت بار در اعتراض به قطع برق درپاکستان؛1کشته،11 زخمی

اسلام آباد - ایرنا - همزمان با شروع ماه مبارک رمضان در گرم ترین روزهای سال در پاکستان، قطع پی در پی و طولانی مدت برق در بسیاری از مناطق این کشور، موجب خشم مردم و برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستان اعلام کردند امروز تعدادی از مردم منطقه 'مالاکند' در ایالت خیبرپخنونخوا، در اعتراض به ساعات طولانی قطع برق در اوج فصل گرما و در ماه مبارک رمضان، به خیابان ها آمدند که تظاهرات آنان با دخالت نیروهای پلیس، به خشونت کشیده شد.
گزارش ها حاکی از کشته شدن دست کم یک نفر و مجرح شدن یازده نفر دیگر به دست نیروهای پلیس در جریان تظاهرات امروز در مالاکند است.
اصابت مستقیم گلوله باعث جان باختن یکی از تظاهر کنندگان شده است اما نیروهای پلیس اصرار دارند به سمت افراد معترض شلیک نکرده و مدعی هستند فرد مذکور توسط معترضان کشته شده است.
مردم معترض در واکنش به مداخله نیروهای پلیس، علاوه بر آتش زدن یک ایستگاه پلیس، بخشی از اداره آب و برق مالاکند را هم به آتش کشیدند.
نیروهای پلیس برای متفرق کردن آنها، اقدام به شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی به سمت آنان کردند.
با وجود اینکه دولت پاکستان قول داده بود در طول ماه مبارک رمضان، مردم حداقل در طول ساعات سحر و افطار قطعی برق نخواهند داشت، اما روز گذشته که مصادف با نخستین روز ماه رمضان در پاکستان بود، برق مناطق وسیعی از کراچی، بزرگ ترین شهر پاکستان با حدود 20 میلیون نفر جمعیت، برای ساعت ها قطع شد و گرمای طاقت فرسا در این کلان شهر، باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم شد.
مردم پیشاور و مناطق اطراف آن هم روز گذشته و امروز با قطع طولانی برق مواجه بودند.
به رغم اینکه این روزها دمای هوا در اسلام آباد به 42 درجه سانتیگراد رسیده است، اما پایتخت نشینان بطور متوسط با شش تا هشت ساعت قطع برق در شبانه روز مواجه هستند. دو روز پیش، برق برخی مناطق پایتخت برای مدت شش ساعت متوالی قطع بود.
دولت پاکستان برای رهایی از بحران کمبود برق، نیازمند افزودن بیش از پنج هزار مگاوات برق به شبکه سراسری برق این کشور است.
آساق**1723 - انتشار دهنده: محمدرضا منافی

انتهای پیام /*

نظر شما