شناسهٔ خبر: 19637164 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار:

300هکتار زمینهای ملی بویراحمدتحت تأثیر نوسانات زیست محیطی قرار گرفت

یاسوج- ایرنا- فرماندار بویراحمد گفت که سال گذشته 48 مورد آتش سوزی جنگل در این شهرستان رخ داد که در نتیجه حدود 300 هکتار از زمینهای ملی در این شهرستان تحت تاثیر نوسانات زیست محیطی قرار گرفته و دچار آسیب جدی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید محمدکاظم نظری روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران بویراحمد در یاسوج با موضوع هماهنگی برای پیشگیری از آتش سوزی احتمالی جنگل ها در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل گرما و به دلیل خشک شدن علفزارها خطر آتش سوزی به طور جدی زمینهای ملی و مزارع مردم در این شهرستان را تهدید می کند.
وی افزود که بارندگی های اواخر سال گذشته سبب رشد گیاهان و سرسبز شدن مراتع در شهرستان بویراحمد شده بود.
فرماندار بویراحمد بر لزوم حفظ هر چه بیشتر عرصه های منابع ملی، جنگل ها و مراتع این شهرستان تأکید کرد.
نظری بیان کرد: باید همه دستگاه های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران بویراحمد آمادگی لازم برای مقابله با آتش سوزی احتمالی جنگل ها در هر نقطه از این شهرستان را داشته باشند.
وی عنوان کرد که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد به تنهایی متولی مقابله و مهار آتش سوزی جنگل های این شهرستان نیست بلکه وظیفه عمومی دستگاه های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان است.
کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 722 هزار و 800 هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار نیز مرتع است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005

انتهای پیام /*

نظر شما