شناسهٔ خبر: 19637007 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آمادگی شهرداری تهران برای بزرگداشت سالگرد ارتحال امام

R1014143/P1014143/S2,25/CT11

معاون خدمات شهری شهرداری تهران و رئیس ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در شهرداری تهران، اقدامات این ستاد را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری تسنیم، مجتبی یزدانی با اشاره به اینکه کمیته‌های مربوط به بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد رحلت امام خمینی در شهرداری تهران از ابتدای سال کار خود را آغاز کردند از آمادگی لازم برای استقبال از شرکت کنندگان در مراسم سالگرد ارتحال امام خبر داد.

رئیس ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی در شهرداری تهران با بیان اینکه مراسم در سالگرد امام و از ساعت 18 در حرم امام خمینی (ره) برگزار می‌شود از آماده سازی بالغ بر 200 هزار بسته افطار برای توزیع به شرکت کنندگان در مراسم سالگرد خبر داد.

وی همچنین در خصوص ایجاد فضای لازم برای اسکان زائران از احداث چادر به متراژ 130 هزار متر در محوطه حرم امام راحل خبر داد.

به گفته مجتبی یزدانی جهت استقرار مهمانان خارجی نیز 12 هزار متر چادر جداگانه در محوطه حرم امام راحل ایجاد شده است. تامین دستگاه‌های خنک کننده و آب آشامیدنی سرد و سرویس بهداشتی از دیگر اقدامات انجام شده است.

به گفته یزدانی بالغ بر 570 نفر از کارکنان شهرداری مشغول به ارائه خدمات در بزرگداشت سالگرد امام راحل است. بهبود و افزایش فضای سبز، تامین پارکینگ خودروها با استفاده از روشنایی مطلوب و راهنمایی توسط رنگ‌ها، از دیگر اقدامات در این خصوص است.

یزدانی همچنین گفت: جهت تامین خدمات لازم با سازمان‌های خدمات رسان از جمله شرکت آب، برق و گاز مکاتبات لازم جهت تداوم خدمات بدون قطعی در حرم و محوطه مکاتبات لازم انجام شده است و البته جایگزین‌هایی هم جهت پشتیبانی از جمله ژنراتور برق و تانکر آب پیش بینی شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی در شهرداری تهران همچنین از آمادگی لازم برای جابجایی شرکت کنندگان مراسم خبر داد و گفت: با حضور معاون حمل و نقل شهرداری تهران و مدیران این معاونت و شرکت‌های خدمات رسان حمل و نقل جلساتی برگزار شده است.

یزدانی همچنین گفت: 25 مسیر برای ارائه خدمات به شرکت کنندگان پیش بینی شده است.

وی همچنین از آمادگی 500 آتشنشان برای ارائه خدمات با 250 دستگاه خودرو و موتورسیکلت در محوطه حرم خبر داد.

یزدانی درخصوص فضاسازی تبلیغاتی هم گفت: از روز دهم خردادماه تبلیغات محیطی سالگرد امام راحل انجام می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی در شهرداری تهران درخصوص اقدامات لازم برای تامین سلامت زائران نیز گفت: استقرار نیروهای اورژانس به همراه آمبولانس و ایجاد بیمارستان صحرایی و فعالیت بخش مراقبت‌های ویژه و بخش مراقبت‌های قلبی از اقدامات انجام شده برای تامین سلامت و خدمات بیمارستانی به زائران است.

همچنین محمدعلی انصاری - رئیس ستاد سالگرد امام راحل نیز در این جلسه درخصوص اقدامات شهرداری تهران برای بزرگداشت سالگرد امام راحل گفت: یکی از ارکان مهم در برگزاری مراسم سالگرد امام خمینی در 27 سال گذشته شهرداری تهران بوده و علاوه بر کارهای گذشته در چند سال اخیر هم کارهای ماندگاری انجام داده است.

انصاری حضور گسترده زائران ایرانی و مهمانان خارجی در سالگرد امام را موید این واقعیت دانست که مردم پس از امام به راه و اندیشه و هدف امام خمینی وفادارند.

وی اقدامات شهرداری را موجب تحسین و آرامش مردم دانست و با تقدیر از اقدامات و همکاری قالیباف شهردار تهران و معاونان و مدیران شهرداری تهران گفت: تقریباً هشتاد درصد از کارهای اجرایی پهنه حرم توسط شهرداری تهران انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی یکشنبه آینده 14 خرداد از ساعت 18 با حضور و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم امام راحل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما