شناسهٔ خبر: 19634986 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از زنده شدن مرده تا شکاری بی رحمانه

تازه ترین اخبار حوادث هشتم خرداد 96 ایران را در صفحه حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری صداوسیما دنبال کنید.

صاحب‌خبر -
*تکذیب زنده شدن مرده
*مرگ عابر پیاده در برخورد با قطار
*غرق شدن راننده کامیونت در کانال کشاورزی دزفول
*دختر بچه اهل شهر کلمه دشتستان در رودخانه غرق شد
*خودروی ضاربان غلامرضا صنعتگر شناسایی شد
*یک کشته در واژگونی پژو 405 در بافق
*پلمپ دو سفره خانه سنتی در بیرجند
*دستگیری باند با 34 فقره سرقت در جویبار
*دو مظنون مرتبط با گروهکهای ترویستی در ورامین دستگیر شدند
*دستگیری 8 مزاحم اینترنتی در 3 شهر گیلان
*دستگیری شکارچیان پلنگ در رودبار
*یک کشته در تصادف رانندگی جاده آستارا – اردبیل
*شکاری بی رحمانه بدور ازچشم دوستداران محیط زیست 
*خروج موقتی قطار زنجان-تهران از شبکه
*پنج کشته در جنوب استان کرمان
*جان باختن جوان ۲۵ ساله ابهری در اثر برق گرفتگی
*دستگیری 12 باند بزرگ قاچاق کالا در هرمزگان
*آتش سوزی نخلستانها
*مهار آتش سوزی درلنده پس از 2 روز





تکذیب زنده شدن مرده
از زنده شدن مرده تا شکاری بی رحمانه بدور ازچشم دوستداران محیط زیستخبر زنده شدن مردی جوان در روستای لفمجان شهرستان لاهیجان صحت ندارد
چند هفته ای فیلمی از مردی جوان کفن پوش در حال خواندن قرآن در صحن امامزاده آقا سید حسین بازارده روستای لفمجان شهرستان لاهیجان در فضاهای مجازی می گذرد که وی در این فیلم مدعی شده پس از مرگ در بیمارستان پورسینا رشت زنده شده و به روستای خود بازگشته است.
بررسی ها نشان می دهد : فردی که در فیلم مشاهده می شود، بیمار روانی است و به مواد مخدر نیز اعتیاد دارد. 
مسئولان بیمارستان پورسینای رشت نیز ادعای زنده شدن وی پس از مرگ را تکذیب می کنند.
مرد جوان هم اکنون به علت بیماری در بیمارستان بستری است.


مرگ عابر پیاده در برخورد با قطار
از زنده شدن مرده تا شکاری بی رحمانه بدور ازچشم دوستداران محیط زیستعابر پیاده در برخورد با قطار در شهر تاکستان، جان خود را از دست داد.
شعبانی مدیر فوریت های پزشکی شهرستان تاکستان گفت: این مرد 50 ساله ساعتی پیش، قصد مرگ عابر پیاده در برخورد با قطارعبور از عرض خیابان آیت اله سعیدی را داشت که با قطار برخورد کرده و در دم جان باخت. 
راه آهن غرب به شرق کشور از داخل شهر تاکستان عبور و مخاطرات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده است.
خارج کردن توده ۵ کیلوگرمی از بدن بیمار همدانی
با تلاش متخصص جراحی عمومی بیمارستان تأمین اجتماعی همدان، یک توده به وزن بیش از۵ کیلو گرم از شکم یک بیمار خارج شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز همدان، توده ای به وزن ۵ کیلو و ۱۰۰ گرم با تلاش دکتر شبیری متخصص جراحی عمومی از شکم یک بانوی ۵۷ ساله که مدت ۵ سال با این مشکل دست به گریبان بود خارج شد. 
دکتر شبیری گفت: این بیمار به تصور چاقی موضعی از ناحیه شکم در این مدت به پزشک مراجعه نکرده بود و با علائم تنگی نفس و درد در ناحیه شکم به بیمارستان مراجعه کرد که وجود این توده در شکم وی تشخیص داده شد. 
او افزود: منشاء این توده ها از تخمدان و کیستهای موجود در این ناحیه است و به همین دلیل در زنان بیشتر مشاهده می شود و اگر به موقع تشخیص و درمان نشود اندازه آن بزرگتر می شود. 
دکتر شبیری از بانوان خواست در صورت چاقی در ناحیه شکم این مشکل را جدی گرفته و اقدامات تشخیصی و درمانی را به موقع انجام دهند.


غرق شدن راننده کامیونت در کانال کشاورزی دزفول
از زنده شدن مرده تا شکاری بی رحمانه بدور ازچشم دوستداران محیط زیستراننده یک دستگاه کامیونت بر اثر سقوط در یک کانال کشاورزی در دزفول غرق شد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنیدزفول گفت : این حادثه در ساعت 12 و 20 دقیقه امروزبه سامانه 125 آتش نشانی اطلاع رسانی شد و ماموران به محل حادثه در کانال کشاورزی گاوآمیش آباد غربی (سنجر) اعزام شدند.غرق شدن راننده کامیونت در کانال کشاورزی دزفول
عبدالحسین معظم فر افزود : ماموران آتش نشانی پس از سه دقیقه در محل حاضر و اقدام به جستجو در کانال آبیاری کردند.
وی اظهارداشت : با تلاش آتش نشانان پیکر راننده این کامیونت کشف و به بیمارستان منتقل شد.


دختر بچه اهل شهر کلمه دشتستان در رودخانه غرق شد
از زنده شدن مرده تا شکاری بی رحمانه بدور ازچشم دوستداران محیط زیستدختر بچه اهل شهر کلمه واقع در بخش بوشکان دشتستان در رودخانه باهوش غرق شد و جان باخت.
سرپرست بخشداری بوشکان گفت: این دختر بچه که چهار ونیم سال داشته ساعت 19 روز شنبه همراه با خانواده و تعدادی از نزدیکان خود برای تفریح به کنار رودخانه باهوش رفته بودند که این اتفاق افتاد.
روح اله تنگستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: در پی غفلت کوتاه پدر و مادر ، این کودک به همراه دیگر کودکان وارد رودخانه می‌شود که به علت عمق آب، غرق می‌شود.
وی ادامه داد: کودک را بلافاصله به مرکز درمانی کلمه منتقل می‌کنند و 45 دقیقه نیز عملیات احیاء بر روی صورت می‌گیرد اما نتیجه بخش نبود و جان باخت.
تنگستانی از خانواده‌ها خواست هنگام رفتن به کنار رودخانه مراقب فرزندان خود باشند.
سرپرست بخشداری همچنین از نهادهای مسوول خواست که تابلوهای هشدار دهنده در حاشیه رودخانه نصب کنند تا مردم بیشتر حواسشان را جمع کنند.
شهر کلمه در 80 کیلومتری شمال شرق بوشهر قرار دارد.


خودروی ضاربان غلامرضا صنعتگر شناسایی شد
خودروی ضاربان غلامرضا صنعتگر خواننده هرمزگانی شناسایی شد.
جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان گفت : خودروی ضاربان غلامرضا صنعتگرخواننده هرمزگانی شناسایی شده است و عملیات جستجو و ردیابی افراد ادامه دارد .
سرهنگ علی اصغر خرم روی افزود : غلامرضا صنعتگر ساعت 2 بامداد روز چهارشنبه سوم خرداد در جلوی خانه مادری در محله 20 متری شاه حسینی مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و از ناحیه پیشانی آسیب دید.
جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان گفت : کلانتری شماره 16 بندرعباس در حال پیگیری این موضوع است .
ترانه های میهنم ایران ، میشه ضامنم بشی، دفاع از شط و عطر نرگس از مهم ترین آثار این خواننده محبوب هرمزگانی است.



یک کشته در واژگونی پژو 405 در بافق
دراثر واژگونی خودرو سواری پژو ۴۰۵ در محور بافق به یزد، راننده خودروکه جوانی 32 ساله بودبه علت جراحات وارده دردم جان باخت
فرمانده انتظامی شهرسنتان بافق گفت دراثر واژگونی خودرو سواری پژو ۴۰۵ در محور بافق به یزد، راننده خودروکه جوانی 32 ساله بودبه علت جراحات وارده  دردم جان باخت.
سرهنگ بیگلری ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ،سرعت بالا وانحراف  از مسیر جاده علت حادثه  اعلام کرد .


پلمپ دو سفره خانه سنتی در بیرجند
از زنده شدن مرده تا شکاری بی رحمانه بدور ازچشم دوستداران محیط زیست2 باب سفرخانه سنتی در شهرستان بیرجند پلمپ شدند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند گفت: این سفره خانه ها به علت نداشتن شاخص های انتظامی و بهداشتی، با درخواست اداره میراث فرهنگی شهرستان بیرجند و برابر ماده 23 آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی، نرخ گذاری و نظارت بر فعالیت تأسیسات گردشگری، از سوی اداره نظارت براماکن نیروی انتظامی پلمپ شدند.
حسنعلی فولادی افزود: این دو سفرخانه با وجود تذکرات شفاهی مکرر و اخطار کتبی با تعیین مهلت برای رفع نواقص موجود پرونده، اقدامی نکردند بنابراین برابر ضوابط و مقررات موجود، فعالیت واحدهای یاد شده تا زمان رفع نواقص پرونده ای، به حالت تعلیق در آمد. 
وی گفت: در این خصوص به تعدادی از سفره خانه های سنتی دیگر نیز اخطار و مهلت داده شده است تا برای تکمیل نواقص پرونده ای خود اقدام کنند .


دستگیری باند با 34 فقره سرقت در جویبار
از زنده شدن مرده تا شکاری بی رحمانه بدور ازچشم دوستداران محیط زیستفرمانده نیروی انتظامی شهرستان جویبار از دستیگیری باند 3 نفره سرقت اثاث منازل خانه باغ و همچنین باطری خودرو در جویبار خبر داد.
سرهنگ اکبر درویشی  افزود: در پی وقوع چندین مورد سرقت مشابه در منازل ، خانه باغ و نیز باطری داخل خودرو موضوع در دستور کا ر کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان جویبار قرار گرفته وپس از اجرای اقدامهای  اطلاعاتی و گشت شبانه مخفیگاهای متهمان شناسایی و 3 نفر از سارقان حرفه ای این باند دستگیری شدند.
سرهنگ درویشی افزود:متهمان پس از دستگیری ضمن اعتراف به  20فقره سرقت اثاث منازل به ارزش 70میلیون تومان وهمچنین 34 فقره باطری خودرو اقرارکردند.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جویبار از دستگیری 2 مالخر باطری خودرو در جویبار خبر داد.


دو مظنون مرتبط با گروهکهای ترویستی در ورامین دستگیرشدند
از زنده شدن مرده تا شکاری بی رحمانه بدور ازچشم دوستداران محیط زیستدادستان ورامین از دستگیری دو نفر مظنون به ارتباط با گروهک های تروریستی تکفیری در یکی از روستاهای این شهرستان خبرداد.
ابوالقاسم مرادطلب در گفتگویی اختصاصی گفت: این دو نفر که از اتباع افغانستانی هستند در یکی از روستاهای ورامین مشغول به فعالیت های مشکوک ومختلف بودند که  با هوشیاری سربازان گمنام  امام زمان (عج) اقدامات آنها رصد و در نهایت منجر به دستگیری آنان شد.
وی افزود: در مراحل تحقیقات هستیم و هم اکنون بیشتر از این موارد نمی توان مطالبی مطرح و  نتیجه قطعی دراین زمینه را نمی توان اعلام کرد .
دادستان ورامین با بیان اینکه پس از پایان بازجویی ها و بررسی های مورد نیاز ، اطلاعات بیشتری درباره این دو فرد دستگیرشده به مردم داده خواهد شد،  بر حفظ هوشیاری آحاد مردم در مقابله با هر گونه اقدام مشکوک از سوی افراد ناشناس تاکید کرد.



دستگیری 8 مزاحم اینترنتی در 3 شهر گیلان
از زنده شدن مرده تا شکاری بی رحمانه بدور ازچشم دوستداران محیط زیستمتهمان با هدف تسویه حساب شخصی این کار را انجام می دادند
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان  امروز گفت : 6 مرد و 2 زن اهل و ساکن شهرهای رشت ، رودبار و رضوانشهر با شکایت شهروندان گیلانی و پیگیری پلیس فتا به اتهام مزاحمت اینترنتی دستگیر شدند.
سرهنگ ایرج محمد خانی افزود : این افراد پس از دستگیری با توجه به دلایل دیجیتالی به جرم خود مبنی بر انتشار مطالب کذب و غیراخلاقی در خصوص شهروندان گیلانی در شبکه های اجتماعی موبایلی اعتراف کردند.
وی اضافه کرد : متهمان انگیزه خود از این کار را تسویه حساب شخصی عنوان کردند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان تصریح کرد : هر گونه مزاحمت از طریق سامانه های اینترنتی و مخابراتی جرم است و مجرم به جزای نقدی ، حبس و شلاق محکوم خواهد شد.
سرهنگ ایرج محمد خانی با بیان اینکه پایین بودن سطح آگاهی و  نادیده گرفتن امنیت اطلاعات شخصی از مهمترین دلایل وقوع جرایم سایبری است از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی ، موضوع را به نشانی اینترنتی پلیس فتا  www.Cyberpolice.ir و یا پست الکترونیک  Gfata@police.ir اطلاع دهند.


دستگیری شکارچیان پلنگ در رودبار
این افراد فیلم شکار و سلاخی پلنگ را در فضای مجازی منتشر کرده بودند
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان امروز اعلام کرد : 2 شکارچی که با گذاشتن تله در جنگل های رودبار یک قلاده پلنگ را شکار و سلاخی کرده بودند دستگیر شدند.
قربانعلی محمد پور با بیان اینکه شکارچیان متخلف فیلم شکار و سلاخی پلنگ را در فضای مجازی منتشر کرده بودند افزود : 2 شکارچی متخلف با کمک همیاران محیط زیست و مخبران محلی شناسایی و دستگیر شدند.
وی گفت :  این 2 نفر تا تشکیل جلسه دادگاه هر کدام به قید یک میلیارد ریال وثیقه آزاد شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه پلنگ ایران از گونه های جانوری در خطر انقراض و حفاظت شده است گفت : جریمه شکار هر قلاده پلنگ 800 میلیون ریال است.


یک کشته در تصادف رانندگی جاده آستارا – اردبیل
از زنده شدن مرده تا شکاری بی رحمانه بدور ازچشم دوستداران محیط زیستبرخورد ال نود با کامیون تانکردار راننده خودروی سواری را به کام مرگ برد
رییس پلیس راه گیلان امروز گفت : در برخورد خودروی ال 90 با کامیون حامل تانکر آب در جاده آستارا – اردبیل در محدوده شهرک عباس آباد راننده 21 ساله خودروی سوری در راه انتقال به بیمارستان جان باخت.
سرهنگ حسین محمدپور افزود : راننده خودروی سواری به علت رعایت نکردن فاصله طولی با کامیون مقصر این حادثه رانندگی شناخته شد.


شکاری بی رحمانه بدور ازچشم دوستداران محیط زیست 
تصاویری از کشتار دو راس قوچ و میش در فضاهای مجازی منتشر شده است که حاکی از بی توجهی عده ایی به حفاظت از حیاط وحش دارد
پس از انتشار این تصاویر این موضوع را از پور ملایی مدیر کل حفاظت محیط زیست جویا شدیم . 
مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان از آغاز مراحل شناسایی شکارچیان متخلف منطقه ی سرباز در جنوب این استان خبر داد.
پورملایی با اشاره به انتشار عکسهایی از شکار بی رحمانه ی چند کل و بز کوهی در فضای مجازی گفت: سازمان محیط زیست با همکاری پلیس فتا از روی نشانه هایی از قبیل تلفن همراه ارسال کننده ی عکس، شماره پلاک خودروها و موقعیت مکانی متخلفین، آنان را شناسایی می کند و به مراجع قضایی تحویل خواهد داد.
وی با بیان اینکه تعداد اندکی از گونه های حیات وحش در استان وجود دارد، بر حفظ و نگهداری آنها تاکید کرد و از مردم خواست به عنوان همیار محیط زیست در شناسایی شکارچیان متخلف کمک کنند.

خروج موقتی قطار زنجان-تهران از شبکه
از زنده شدن مرده تا شکاری بی رحمانه بدور ازچشم دوستداران محیط زیستخروج قطار زنجان- تهران از شبکه موقت است.
مدیر کل راه‌آهن شمالغرب کشور با اشاره به خروج قطار زنجان- تهران از شبکه گفت: این خروج موقت است و با هدف ارتقای ایمنی و تعمیر انجام شده است.
خدائی ورود به ماه رمضان و کاهش درخواست بلیت مسافرت را از دلایل زمان انتخاب شده برای تعمیر و سرویس‌دهی این قطار اعلام  کرد و افزود: مدت زمان پیش‌بینی شده برای تعمیر سالن‌های این قطار یک هفته تا 10 روز است.
مدیر کل راه‌آهن شمالغرب کشور از فعالیت 28 قطار دیگر به غیر از قطار مورد نظر در این مسیر خبر داد و افزود: مسافران مسیر زنجان- تهران و بالعکس می‌توانند از قطارهای دیگر استفاده کنند.


پنج کشته در جنوب استان کرمان
از زنده شدن مرده تا شکاری بی رحمانه بدور ازچشم دوستداران محیط زیستبر اثربرخورد 2 دستگاه خودروی سواری در محور آب سردوییه رودبار جنوب 5نفر جان دادند.
فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب کرمان افزود: علت این تصادف بی احتیاطی راننده پژو 405 به علت  بی توجهی به جلو بوده که سبب انحراف به چپ و تصادف با خودروی پراید شده است.
سرهنگ دادمولا آبکار  افزوددر این حادثه سه نفر در خودروی پراید مجروح شدند که پس از انتقال به بیمارستان جان باختند و 2 نفر در خودروی 405 در دم جان خود را از دست دادند
وی با اشاره به تصادف دو دستگاه پراید در کیلومتر 65محور جیرفت - بلوک  افزود در این حادثه8نفر مصدوم سطحی  شدند
.فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب کرمان بیشترین عامل تصادفات را رعایت نکردن قوانین رانندگی و  بی توجهی به جلو ذکر کرد وگفت: رانندگانی که در محورهای جنوب استان تردد می کنند باید با توجه به علائم و هشدارها و سرعت مشخص شده هر محور اقدام به رانندگی  کنند.


جان باختن جوان ۲۵ ساله ابهری در اثر برق گرفتگی
برق جان جوان 25 ساله ابهری را گرفت.
سرهنگ مهدیخانی ، فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت : این جوان که برای تعویض و شستشوی مقره دکل به بالای دکل برق رفته بود در اثر برق گرفتگی جان باخت.


دستگیری 12 باند بزرگ قاچاق کالا در هرمزگان
ماموران انتظامی هرمزگان دردو ماهه نخست امسال 12 باند بزرگ قاچاق کالا دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی هرمزگان گفت : در این مدت با اجرای طرح های مقابله با قاچاق کالا و ارز و کنترل محورهای مواصلاتی درهرمزگان انواع کالاهای قاچاق به ارزش بیش از 437 میلیارد ریال کشف شد .
سردار عزیزالله ملکی افزود : سیگارخارجی ، پارچه، چای، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی ، برنج ، پوشاک خارجی و گازوئیل از جمله کالاهایی است که در این مدت از980 قاچاقچی کشف وضبط شد .
وی گفت : همچنین در این مدت 582 دستگاه خودروی سبک و سنگین حامل کالای قاچاق شناسایی و توقیف شد.


آتش سوزی نخلستانها
از زنده شدن مرده تا شکاری بی رحمانه بدور ازچشم دوستداران محیط زیستدو و نیم هکتار از نخلستانهای روستای ازلی (محمود آباد )شهرستان کهنوج طعمه حریق شد .
آتش سوزی گسترده که از سه ساعت پیش در نخیلات روستای ازلی( محمودآباد) شهرستان کهنوج آغاز شده همچنان با شدت درحال پیشروی است.
رییس آتش نشانی کهنوج با تایید این خبر گفت: بر اثر بی احتیاطی افراد ناشناس که در میان نخل ها آتش برپا کرده بودند این اتش سوزی ایجاد شد و پس از اطلاع از این حادثه بلافاصله خودروی آتش نشانی به محل اعزام شدند و هم چنان نیروهای آتش نشانی و مردم در حال خاموش کردن آتش هستند.
صالحی علت کند بودن روند اطفا ٕ حریق را کوهستانی بودن و سختگذر بودن  بخشی از منطقه دانست و  افزود دسترسی به این مناطق با خودروی آتش نشانی میسر نیست .


مهار آتش سوزی درلنده پس از 2 روز
از زنده شدن مرده تا شکاری بی رحمانه بدور ازچشم دوستداران محیط زیستآتش سوزی در پنج هکتار از جنگل‌های شهرستان لنده پس از 2 روز مهار شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه این آتش سوزیمهار آتش سوزی درلنده پس از 2 روز از روز شنبه آغاز شده بود گفت: با مشارکت مردم، هلال احمر، بسیج و دیگر نهادها، آتش سوزی جنگل های "تل ریش" و "حاتم" بین 2 شهرستان لنده و بهمئی پس از 2 روز مهار شد. 
عزت الله بهشتی فر افزود: با توجه به کوهستانی وسخت گذر بودن منطقه، نیروهای مردمی پس از سه ساعت کوه‌پیمایی توانستند به محل آتش سوزی برسند. 
وی با بیان اینکه علت این آتش سوزی عوامل انسانی است، از کشاورزان استان خواست که پس از برداشت محصول کشاورزی از سوزاندن کاه و کلش گندم در مزارع خودداری کنند. 
بهشتی فر گفت: بر اثر آتش سوزی هفته گذشته 30 هکتار از جنگل‌ها و مراتع خارج از مناطق حفاظت شده کوه خامی گچساران ، 30 هکتار از مزارع گندم و کلزا و 70 هکتار کاه و کلش جامانده مزارع گچساران در جنوب استان کهگیلویه وبویراحمد طعمه حریق شد. 
استان کهگیلویه و بویراحمددارای 155 هزار کیلومتر مربع وسعت، 2 منطقه گرمسیری و سرد سیری، 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار مرتع است.



نظر شما