شناسهٔ خبر: 19631667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه های رمضانی کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی برنامه های این دبیرخانه را به مناسبت ماه مبارک رمضان در سطح استان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

محمدحسین عبداللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تلاش کانونهای مساجد را اشاعه فرهنگ قرآن ‌خوانی و پاسداشت کتاب الهی به ‌خصوص در بین جوانان اعلام و بیان کرد: 'اجرای طرح ربیع القرآن در مساجد، تفسیر موضوعی و ترتیبی قرآن کریم، آغاز طرح قرآنی ١٤٥١ و حفظ قرآن کریم، طرح تلاوت نور، محفل انس با قرآن و نیز تجلیل و دیدار چهره های قرآنی' از برنامه های دبیرخانه کانونهای مساجد هستند.
وی برگزاری نشستها و مسابقات قرآنی، دیدار با خانواده های قرآنی، تشویق و معرفی روزه اولیها، جزء خوانی قرآن و سفره های کریمانه افطار را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان ذکر و بیان کرد: ترویج معارف دینی و قرآنی، جذب هر چه بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان به سه رکن مسجد، نماز، قرآن و استفاده بهینه از ظرفیت مساجد و آگاه سازی جوانان از تهاجم فرهنگی دشمن از اهداف برنامه ‌های پیش‌بینی ‌شده توسط دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد است.
هزار و 700 کانون فرهنگی هنری در مساجد خراسان رضوی دایر است که از این میان 678 کانون شهری و هزار و 20 کانون روستایی هستند. همچنین 29 کانون تخصصی و نیز کانونهایی در مصلاهای نماز جمعه، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این استان دایر است.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858

انتهای پیام /*

نظر شما