شناسهٔ خبر: 19631486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح ضیافت الهی در ۸۵ بقعه متبرکه خراسان رضوی

طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان دربقاع متبرکه مشهد و ۲۰ شهرستان این استان با هدف تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه استان های   باشگاه خبرنگاران جوان     از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمین محمد احمد زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان با هدف ارتقاء سطح فرهنگی، دینی و همچنین ایجاد فضای معنوی با نشاط و انس با قرآن در امامزادگان، طرح «ضیافت الهی» را برگزار می‌کند که امسال نیز این طرح همزمان با سراسر کشور، در آستان مقدس ۸۵ امامزاده و بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: ۴۹ برنامه سخنرانی با حضور ۷۹ روحانی اعزامی، بومی و مستقر درطول ماه مبارک رمضان به منظور تبلیغ و پاسخگویی به شبهات دینی و ارائه خدمات مشاوره‌ای و مذهبی به زائران از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه خراسان رضوی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزاری محافل انس با قرآن کریم را از محوری‌ترین برنامه‌های مورد نظر در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: ۳۱ محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتازکشوری و بین المللی در بقاع شاخص استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد زاده با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی سفره‌های افطاری ساده، افزود: در راستای ترویج فرهنگ افطاری ساده، این طرح با هدف اجرای نیت واقفان و خیران در بیش از ۵۱ بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری جشن میلاد امام حسن (ع) در ۶۴ امامزاده شاخص استان گفت: همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س)؛ ویژه برنامه "خدیجه (س) مادر امت" در آستان مقدس ۳۹ امامزاده این استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه شب‌زنده داری، مناجات و عبادت در شب‌های قدر، بسیار توصیه و تأکید شده است، تصریح کرد: مراسم احیای شب‌های قدر نیز امسال با حضور گسترده مردم در ۶۱ بقعه متبرکه و امامزاده و مراسم شب شهادت و شام شهادت مولای متقیان امام علی (ع) در ۶۷ بقعه متبرکه استان با حضور پرشور مردم برپا خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده با اشاره به برپایی ۱۱۸ نوبت نماز جماعت و ۱۴ خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان، گفت: همزمان با فرا رسیدن اول ماه شوال، نماز عید سعید فطر در آستان مقدس ۴۷ امامزاده خراسان رضوی برگزار می‌شود.

گفتنی است همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح تهیه افطاری خشک (ضیافت الهی) ویژه کمک به نیازمندان با همت و مشارکت خیرین نیکوکار و نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اجراء می‌شود.

علاقمندان می‌توانند کمک‌ها و نذورات خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۲۲۳۰۳۴۳۰۰۸ بنام «افطاری ضیافت الهی» واریز و در این امر خداپسندانه سهیم شوند.

انتهای پیام//ف. ج

نظر شما