شناسهٔ خبر: 19631459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

ساختار قامتی و آمادگی جسمانی ۳۵۰۰ دانش‌آموز اردبیلی ارزیابی شد

R41374/P1357/S6,49/CT11

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در قالب اجرای پروژه ارزیابی ساختار قامتی و آمادگی جسمانی سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استان اردبیل مورد ارزیابی قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، احمد ناصری صبح امروز در مراسم اختتامیه پروژه ارزیابی ساختار قامتی و آمادگی جسمانی برنامه ششم توسعه در اردبیل اظهار داشت: اختصاص اعتبار در برنامه ششم توسعه کشور و قانون بودجه سال 96 به بخش ورزش بیانگر توجه جدی به توسعه ورزش در کشور است.

وی از پیگیری‌های جدی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت در بحث توسعه ورزش مدارس خبر داد و گفت: اختصاص بخشی از عوارض سیگار و 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به توسعه ورزش دانش‌آموزی حاکی از اهتمام ویژه دولت و به ویژه وزارت آموزش و پرورش بر این موضوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش استان برای تجهیز وسایل ورزشی مدارس بیان کرد: سال گذشته از محل منابع داخلی، تجهیزات ورزشی خریداری و به مناطق و نواحی ارسال شد و امیدواریم امسال هم این روند تداوم داشته باشد.

ناصری با تاکید بر بهسازی، زیباسازی و نیز نگهداری مناسب سالن‌ها، مکان‌ها و استخرهای ورزشی تصریح کرد: کشوری می‌تواند به بالندگی و توسعه برسد که بتواند نیروهای جوان خود را به گونه‌ای تربیت کند که قادر به پذیرش مسئولیت باشند.

وی افزود: کم تحرکی یکی از مشکلات جدی بوده که امروز کشور ما با آن مواجه شده است، به طوری که 91 درصد از مردم کشور به این عارضه مبتلا هستند و این در حالی بوده که این مشکل در استان ما به 92.5 درصد رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اجرای پروژه ارزیابی ساختار قامتی و آمادگی جسمانی در اردبیل اظهار کرد: در این طرح با حضور 56 همکار به عنوان ارزیابان از میان متخصصان انتخاب شدند که از 66 آموزشگاه استان در سه ناحیه منطقه و حدود سه هزار و 500 دانش‌آموز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

ناصری با قدردانی از تلاش‌های همکاران فعال در این پروژه گفت: اجرای پروژه برنامه ششم توسعه دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در استان اردبیل باب تازه‌ای را پیش روی معلمان تربیت بدنی، اولیا و دانش‌آموزان استان گشوده  است.

انتهای پیام/

نظر شما