شناسهٔ خبر: 19631048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تجلیل اهالی نمایش لار از بانی خیر مجتمع فرهنگی قرآنی شهید علیشیری

شیراز- اعضای انجمن نمایش لار در جلسه مجمع عمومی خود میزبان دکتر علی آقا علیشیری بانی خیر مجتمع عظیم فرهنگی قرآنی شهید علیشیری بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در این دیدار افزون بر اعضای انجمن نمایش و دیگر هنرمندان ، تنی چند از مسئولان از جمله سید علی اصغررفعت حقیقی و محمد فیاض پور روسای فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش شهرستان همچنین منصوراسماعیلی مدیر عامل بنیاد نیک اندیشان هاشمی لارستان نیز حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه مرتضی وثوقی به عنوان رییس انجمن نمایش لار در خصوص ثبت گروه های نمایشی در سامانه و بهره مندی این گروه ها از مزایای ثبت از جمله شرکت در کلاس هاس آموزش پیشرفته کارگردانی و دوره های تحلیل متون که توسط انجمن نمایش استان به طور رایگان برگزار می شود سخن گفت.

وی همچنین از راهیابی ۳متن از سوی گروه های نمایشی لار که در مرحله بازخوانی جشنواره استانی فجر مورد تایید قرار گرفتند سخن گفت و تاکید کرد: زمان بازبینی از اول تا ۲۰ مرداد ماه و زمان برگزاری جشنواره نیمه دوم شهریور ماه خواهد بود.

سپس رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لار در سخنان خود از راهکارها و آینده نگری های کلان دولت در بُعد فرهنگی سخن گفت و تاثیرگذاری شهرستان ها در این زمینه را بیان کرد.

سید علی اصغر رفعت حقیقی همچنین مراتب تقدیر و تشکر خود و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس را از دکتر علی آقا علیشیری به سبب همت در ساخت مجتمع عظیم فرهنگی قرآنی شهید علیشیری بیان  کرد.

وی از ایجاد تفاهم نامه ای با بنیاد نیک اندیشان هاشمی تحت عنوان تفاهم نامه مجمع خیرین فرهنگ و هنر سخن گفت و افزود: پس از این فعالیت های خیرین به سمت امورات فرهنگی با شتاب بیشتری به پیش می رود.

سپس علی آقا علیشیری در سخنان خود، هنر را مقوله ای قابل توجه در زندگی انسان دانست و درآمدی از پرداخت قرآن به این مقوله را بیان کرد.

وی ساخت مجموعه ای تحت عنوان فرهنگی قرآنی را بر همین مبنا و نزدیکی هنر و خداشناسی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان منصور اسماعیلی مدیرعامل بنیاد نیک اندیشان هاشمی لار گزارشی از فعالیت های عمرانی صورت گرفته توسط این بنیاد را ارائه داد سپس با حضور مسئولان و تنی چند از پیشکسوتان تئاتر، از سوی انجمن نمایش لار از دکتر علی آقا علیشیری و منصور اسماعیلی با اهدای لوح و قاب عکس لارستان تقدیر به عمل آمد.

نظر شما