شناسهٔ خبر: 19630960 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آباد کردن خانه‌های خدا روی زمین از خصایص مؤمنان است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه اشرفیه با بیان اینکه خدمت به مسجد، مؤمنان و نمازگزاران از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: آباد کردن خانه‌های خدا در روی زمین از خصایص مؤمنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام نادر یوسفی مطلق، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه اظهار کرد: مسجد مهمترین و اصیل ترین سازمانی است که در جامعه مسلمانان در صدر اسلام با اهداف و وظایف خاص شکل گرفته و در طول تاریخ همچنان ادامه یافته است.

وی با بیان اینکه آباد کردن خانه‌های خدا روی زمین از خصایص مومنان است، افزود: خدمت به مسجد، مؤمنان و نمازگزاران از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است و کوشش اعضای هیئت امنای مساجد باید در راستای رونق بخشیدن به مساجد باشد.

این مسئول فرهنگی متذکر شد: هیئت امناء مسجد باید مسئولیت اداره امور مختلف مسجد را تحت اشراف و مدیریت امام جماعت آن مسجد بر عهده بگیرد و با همت و تلاش و پیگیر مجدانه خویش آماده نمایند.

حجت‌الاسلام یوسفی در ادامه با اشاره به تأثیر تعامل هیئت امنای مساجد با مسئولان فرهنگی تصریح کرد: تعامل به موقع و مناسب می تواند استفاده از ظرفیت های متقابل و ظرفیت سایر ادارات و نهادها را فراهم آورد و با ارائه راهکارهای مناسب و رفع مشکلات پیش رو در تأمین نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری، در پیشبرد اهداف فرهنگی به‌ ویژه در روستاها اثرگذار باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه در پایان عنوان کرد: مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی زمینه مناسبی جهت ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) هستند و مسئولان مربوطه باید با برنامه ریزی، انسجام و وحدت رویه از این ظرفیت موجود استفاده کنند.

نظر شما